När berättade ni på jobbet?
När berättade ni om er gravdíditet på jobbet? Någon speciel anledning till att ni berättade just då? Hur reagerade chefen?
När berättade ni om er gravdíditet på jobbet? Någon speciel anledning till att ni berättade just då? Hur reagerade chefen?
Runt v.16 ungefär. Hade semester innan så därav att det blev så sent annars hade jag berättat innan för nu hade jag redan mage
Jag berättade när jag hade passerat v.12 - fast sista graviditeten fick jag berätta tidigare, då jag arbetar som konsult och skulle få ett nytt uppdrag och det aktuella uppdraget var ett grav.vik som skulle pågå minst 1 år och eftersom jag inte kunde fullfölja uppdraget berättade jag det i v. 10 - men det var inga problem för min arbetsgivare.
ganska omgående då vi va en liten grupp och flera av oss var gravida så vi pratade naturligt om det. Chefen blev jätteglad för vår skull.
Tanken var att berätta EFTER vecka 12, och då givetvis efter att jag berättat för familj/vänner.
Men pga dåligt (graviditetsrelaterat) mående, fick jag berätta tidigare än jag planerat. Har gjort samma sak båda graviditeterna.
För chefen i vecka 10 eller 11 tror jag. Av praktiska skäl behövde han veta. Han blev glad och gratulerade. Berättade för övriga pö om pö efter v 12.
berättade i vecka 5, för att slippa gå till en brukare som fick cellgift, jobbar inom hemtjänsten.
Med första barnet berättade jag för chefen i v 14, hon hade "korsförhör" med mig efter att jag gått tidigare från ett möte för att besöka vårdcentralen (inskrivningssamtal), så jag tyckte att det var bäst att berätta då. Resten av kollegorna hade jag tänkt vänta till efter ultraljudet, men två av dem gissade sig till det veckan innan :)
I vecka fem för chefen och det närmaste arbetslaget. Jobbar med farligt avfall och måste omplaceras direkt....då detta var en planerad graviditet testade jag mig redan innan bim för att få veta så fort som möjligt. Inget drömläge att behöva berätta så tidigt i och med att mf risken är stor men men så var mitt läge!!
Har inte berättat ännu, är i vecka 11. Ska vänta till vecka 16-17 ungefär.
Efter jul tänkte jag.