Jag skulle själv inte planera barn om jag funderade att gå skilda vägar från pappan. Jag skulle istället hoppas på att hitta en man jag älskar och skaffa halvsyskon med den, när det förhållandet var stabilt.
Det är vad jag skulle ha planerat, och vad jag planerade.. men sen gick det lite annorludna till i verkligheten.
Vi hann säga upp lägenheten och börja leta varsitt eget boende när jag tänkte att om jag gör ett test så kanske mensen kommer igång efter alla dessa spänningar oss emellan.. men det visade sig att det var ett syskon på gång, och om man räknar efter är jag i v.13 och mår fortfarande så fruktansvärt bra att det känns overkligt.
Så egentligen är inte jag någon som ska tala för den här tråden då jag tänker behålla barnet eftersom jag själv som person är oförmögen att göra abort.
Däremot har pappan gått med på att äntligen följa med på familjerådgivning för att försöka få rätsida på allting. Om det vill sig väl bor vi ihop igen innan nummer två är född, annars blir vi förhoppningsvis väldigt bra vänner.
Ansvarslös, visst det kan tänkas.. olyckor händer så lätt, ett samlag på en månad och bebis blev till...
Är mindre glad över situationen då jag alltid drömt om ett stabilt kärleksfullt hem åt mina barn att växa upp i. Överlycklig över bebisen eftersom det ändå är ett mirakel.