• Anonym (VELIG)

Älskar min man, men mer som en kompis...

Hej!

Jag håller på och äts upp innefrån... Jag och min man har tillsammans en dotter på 2 år. Vi har har varit tillsammans i 7 år och har ett väldigt tryggt förhållande. Vi skrattar, trivs i varandras sällskap, ställer upp för varandra osv. Inga problem så långt...MEN...vi är som bästa vänner, vi har inget sex och har knappt haft de senaste 2 åren, men tiden bara går och vardagen tuggar på. På senaste har jag upptäckt en kollega på jobbet som ger mig väldigt mycket av det jag saknar, spänning och uppmärksamhet. Vi var ute med jobbet för ett tag sedan och då dansade vi hela kvällen. Har tänkt på honom varje sekund efter denna kväll. Grejen är att jag känner inget dåligt samvete för det jag gjort utan hade om jag kunnat dra tillbaka tiden till denna kväll, jag tyckte att det var fantastiskt! Givetvis vill jag känna så här med min man, men jag har ingen aning om hur jag kommer dit!! Känns som ett omöjligt uppdrag att bli förälskad i min man igen!

Någon som känner igen sig??

Någon som har några tips hur jag lagar min relation??     

• Svar på tråden Älskar min man, men mer som en kompis...
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Så som du lever med din man kan lätt leda till en viss bekvämlighet och att man glider ifrån  varandra känslomässigt. Om ni ska hitta tillbaka behöver ni nog utmana er relation och hur ni lever tillsammans. Det kan givetvis göra att det blir slitsamt under en period men kan ofta leda till något gott oavsett hur det slutar. Att utmana relationen innebär att man tar upp det man inte är nöjd med och vad man saknar i relationen.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Älskar min man, men mer som en kompis...