• Larsan

Vilken av dessa lämnar du femman till?

Låt oss säga att du skulle stöta på 5 personer utanför en offentlig toalett som vänligt ber om en femkrona av dig för att komma in på toaletten. Alla 5 personer saknar av någon anledning pengar och alla är akutkissnödig.

Vem av dem ger du din femma till? 

Motivera gärna! 

12-barnspappa
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-08 11:22
    OBS!! Låt oss säga att det finns 5 toaletter på rad och alla är lediga så ALLA har chans att gå på varsin toalett samtidigt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken av dessa lämnar du femman till?
  • wity

Barnet helt klart.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • apsolut

Ingen av de. Om jag mot alla odds har en femma på mig har jag den för att jag själv ska gå på toa.

• apsolut
    Klöset skrev 2011-11-08 15:35:19 följande:
    Ingen av de. Om jag mot alla odds har en femma på mig har jag den för att jag själv ska gå på toa.
    Och då är det KRIS. jag går ogärna på offentliga toaletter nämligen
  • Karriis

Skulle ge den första en femma, för då kan denne hålla upp dörren till dom andra så att dom går gratis :D

• Psyke

Hoppas att det inte står en massa pengalösa personer nästa gång jag ska gå på toa för jag skulle inte kunna neka någon av dem toalettbesöket och skulle antingen se till att toadörren efter mig förblev öppen så alla kunde turas om eller om inte möjligheten fanns bli fattig på femkronor. :)

• Men

Hade jag haft 25:- i femmor så hade alla fått varsin. Annars barnet alt. tanten (som verkar vara som ett barn på din beskrivning). Stackars tanten... ingen har röstat på henne:(

• 6 Små Älsklingar

Frågar dom alla samtidigt?
    Jag skulle ge femman till den som frågade först.
    Sedan hade jag fortsatt ge femmor till dom var slut, jag brukar sällan ha mer än 2-3 st

Mamma till 4 prinsar och 2 prinsessor
  • Bling1975

Barnet som inte kan förväntas ha pengar och den gamla tanten som var förvirrad hade fått pengar av mig. De andra borde rimligtvis kunna ordna fram en peng själva om de måste kissa.

Stitch längtar efter Lilo
  • Lilo82
    Karriis skrev 2011-11-08 20:51:47 följande:
    Skulle ge den första en femma, för då kan denne hålla upp dörren till dom andra så att dom går gratis :D
    Haha!

Precis vad jag tänkte skriva ;P 
  • sverker11
    Larsan skrev 2011-11-08 11:17:01 följande:
    Låt oss säga att du skulle stöta på 5 personer utanför en offentlig toalett som vänligt ber om en femkrona av dig för att komma in på toaletten. Alla 5 personer saknar av någon anledning pengar och alla är akutkissnödig.

Vem av dem ger du din femma till? 

Motivera gärna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-08 11:22
    OBS!! Låt oss säga att det finns 5 toaletter på rad och alla är lediga så ALLA har chans att gå på varsin toalett samtidigt
    Eftersom jag antar att de har pengar men saknar just en femma för toalettdörren så skulle jag starta en auktionDemon. Högsta budet kan ta första femman. Är det näst högsta budet tillräckligt bra så kan jag även tänka mig att sälja nästa femma medan den första personen är på toaletten.
  • omammao
    Bling1975 skrev 2011-11-15 21:23:57 följande:
    Barnet som inte kan förväntas ha pengar och den gamla tanten som var förvirrad hade fått pengar av mig. De andra borde rimligtvis kunna ordna fram en peng själva om de måste kissa.
  • FuckedForLife

haha jag kunde inte välja, så jag hade gett alla varsin femma. 

• Naoko

Barnet och tanten om jag har 10kr, så väntar jag tills de är klara och ser till att de hittar föräldrarna och sitt ålderdomshem.

• Scream2
    Men skrev 2011-11-15 21:19:45 följande:
    Hade jag haft 25:- i femmor så hade alla fått varsin. Annars barnet alt. tanten (som verkar vara som ett barn på din beskrivning). Stackars tanten... ingen har röstat på henne:(

Tanten har säkert inkontinensskydd men har glömt att hon glömmer när hon ska kissa....
  • finskaflikkan

Hade jag skulle ge ALLA en varsin femma!
    Senast igår gav jag bort pengar till de.

Sen skulle jag även se till så att tanten och barnet fick hjälp att hitta sina respektive hem/föräldrar!    

Svar på tråden Vilken av dessa lämnar du femman till?