• vian12

Gynekologer i Uppsala?

Hej!

Min vän som äri 45-årsåldern vill göra ett sista försök att bli gravid och har kommit i kontakt med kliniken i Riga. Där ser de inget problem med transfern men det gäller at hitta läkare här i Sverige, närmare bestämt i Uppsala, för hormonregleringen och kontrollerna.

Jag vore otroligt tackam om ni kan rekommendera en läkare som är beredd att ta sig an dessa frågor och som finns i Uppsala.  Det är tydligen inte helt lätt och hon har redan varit hos en gynekolog på en klinik som hon blivit rekommenderad som dessvärre inte var intresserad av dylika frågor.

Jag är själv en blivande adoptivförälder och inom kort åker min man och jag iväg för att hämta vår lilla dotter. Frågan gäller alltså inte oss men jag vill gärna hälpa till där det går. Inboxa gärna om ni inte vill skriva namn på forumet.

Ett stort tack på förhand och lycka till allihopa!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 09:27
    Hej, glömde att skriva att frågan gällde äggdonation!

• Svar på tråden Gynekologer i Uppsala?
  • vian12

Tack, någon specifik läkare eller är alla villiga att jobba när Riga är donationsplatsen?

• Sweet life
    vian12 skrev 2011-11-09 09:29:38 följande:
    Tack, någon specifik läkare eller är alla villiga att jobba när Riga är donationsplatsen?
    Nej, jag har bara hört att dem är väldigt bra och inte lägger nån moralisk aspekt i vad man vill göra....
  • vian12

Har precis kollat med min vän. Hon har varit i kontakt med dem men de tar tyvärr inte emot några nya patienter. Några andra förslag?

• Sweet life
    vian12 skrev 2011-11-09 09:53:38 följande:
    Har precis kollat med min vän. Hon har varit i kontakt med dem men de tar tyvärr inte emot några nya patienter. Några andra förslag?
    Har för mig att det finns nån som heter Carolina-kliniken också.. Annars finns det massor med landstingsdrivna gyn också. Jag känner en som vände sig till Enköping för samma fråga och fick hjälp utan problem...
  • vian12

Ok, tack, jag vidarebefordrar länken!  Någon annan som har erfarenhet/förslag som ni kan dela med er?

• Pussesnuttan

Har för mig att Carl von Linne kliniken har en lista på sin hemsida med gynekologer som de samarbetar med. Prova med någon av dem. Annars vet jag en i Stockholm, men det blir ju lite bökigare.

• Elle69

På Carolinamottagningen sa Markus Röbäck till mig "att skaffa en hund" istället för att längta efter barn.
    Synd att de inte tar emot på CvL - där fick jag hjälp med ÄD utomlands och är nu i vecka 30 efter första försöket.

Svar på tråden Gynekologer i Uppsala?