• RobzMarley

Hur klarar ni vardagaen som kräks ständigt??

Hur klarar ni jobb och så som kräks flera gånger om dagen?

Själv är jag i vecka 7 och börjar typ min morgon med att spy galla. Försöker äta innan jag går upp ur sänge.. Jag sover med sea-band på mig.. Postafen.

Äter det jag kan. Faktiskt så har näringsshaker typ från herbal life funkat.. (måltidsersättning).

Det känns ju som att man har magen full hela tiden och det sitter liksom i halsen konstant.

Kommer det en udda lukt (det behöver inte ens vara en lukt utan det kan vara en växt eller ngn som spillt ngt äckligt) så kommer det upp.

Har redan spytt i papperskorgen på jobbet.. Sen har jag toan utanför så jag har hunnit dit.

Funderar på om det är all stress jag genomgår nu också som bidrar. Fär så här eländigt har jag inte haft det under mina två första graviditeter. Jag har kräkts men, det var ändå kontrollerbart. Jag hade dessutom mer tid att vila och var inte alls så stressad då..

Nu har jag två barn o familj, jobb och studier. HAr även praktik inom studierna om ett par veckor. Och vet i tusan hur jag ska greja det.

Skulle helst av allt bara lagt mig i sängen och dragit täcket över huvudet och sovit mig fram till januari och hoppats att dte var över då.

Hur gör ni andra som kräks flera gånger om dagen? Hur funkar ert liv?

Jag kan emellanåt inte ens laga mat åt barnen, vilket är tur att mannen är där och fixar allt i hemmet.

• Svar på tråden Hur klarar ni vardagaen som kräks ständigt??
  • 120126 A

Mitt illamående har börjat komma har ännu bara kräkts två gånger, förra grav var det konstant från v.8- v.24... Är nu i v.8 så jag får se om eländet blir lika illa denna gång... :/

• Nimneth

Jag känner igen mig. 
    Har inte direkt haft morgonillamående utan hela-dagenillamående.. Jobbar med små barn så jag byter blöjor och annat som ibland har varit riktigt jobbigt. Som tur är har jag haft förstående kollegor som tagit över när färgen försvunnit från mitt ansikte... 

Äter också det jagkan och är glad för det. Hittills har det funkat med morotsstavar i en påse i fickan som jag smugit i mig när det vänt sig i magen. Kanderad ingefära och pepparmyntsthé har också fungerat för att lugna ner det hela. Men jag startade v12 idag och mår fortfarande lite illa varje dag även om jag inte alltid kräks.. Jag har dessutom fått en sjukskrivning på 50% just för att orka med trots illamåendet..

• RobzMarley

nimneth

du fick sjukskrivning, vad skönt! Jag hoppas så att mitt avtar.

Bäbisstorken

Ja, man jämför ju med de andra gångerna.. Hoppas på det bästa!

• hojanna9

Första gången kräktes jag mellan möten och utanför entrén innan jag gick in på jobbet...hann alla gånger till toa iaf, men det var fruktansvärt.

Denna gång lovade jag mig själv att inte st¨å ut så. Var sjukskriven 50%. Sov alltså till 11 på dagen, mannen lämnade syskonet på förskolan, jobbade 4 timmar på em och hämtade storasyster...funkade helt ok.

• lottablom

Jag mådde illa läänge... gick på rasterna på jobbet och spydde :P Kände jag av att det var spya på gång så var det också bara rusa iväg.. Jobbar på butik med en del kassa-arbete så ibland var det bara ringa nån annan som kunde öppna kassan :D

Det enda jag kunde äta som gjorde att illamåendet slutade var nyponsoppa! Underbart gott och mådde inte alls illa efter jag åt det.. Blåbärssoppa funkade också bra...  

• Pinkflower880

Hade så förra grav och har så nu. Då jobbade jag men blev till slut sjukskriven för utmattning en kort period. Nu är jag mammaledig och varvar mina morgonspyor med bajsblöjor. Får allt som oftast lämna dottern mitt i maten/leken/blöjbyte just för att kräkas. Funkar rätt bra faktiskt... :)

Svar på tråden Hur klarar ni vardagaen som kräks ständigt??