• vabgb

Apotekstekniker, någon som vet?

Jag ska precis ansöka till apotekstekniker.. jag skulle vilja veta hur det går till efter ansökan och arbetslivet..
    några frågor?

1.  hur går proven till, kan man förbereda inför den?
    2. är proven svår ?
    3.  intervjun, hur går den till?
    4. hur är dey att jobba som apotekstekniker..?

hoooas på ett snabbt svar.. 

• Svar på tråden Apotekstekniker, någon som vet?
  • Malim

*puffar* 

Vill oxå veta... 

♥ Filippa 2004 ♥ Kelvin 2009 ♥ Clarissa 2011 ♥
  • CharlieF

Jag har precis börjat plugga till Apotekstekniker på Frans Schartau i Sthlm. Det har iofs bara gått en vecka men det verkar jätteintressant!

Proven var inte så svåra, men de tog bara in 4 reserver varav jag var nr 3 så det var på håret.

• vania

hej, jag har också ansökt och är behörig kommer få börja i januari om jag nu kommer in men jag är väldigt nervös inför provet kan du berätta vad som kommer på provet alltså är det matte naturkunskap engeska  och svenska? isåfall kan du skriva några exempel på vad frågorna var på det prov du gjorde??

jag vet att provet kommer se annorlunda ut iår men vad som helst är bättre än inget för mig och kommer nog göra det lättare för mig att förbereda. jag är cancer sjuk och därför har jag inte pluggat på jätte länge, men vill verkligen komma in på apoteks tekniker och det är ett mål som jag vill stryka över i min check lista. 

tack för all svar och info. Glad

• CharlieF

Jag tog examen i våras och började ett vikariat där jag gjort praktiken. Det är kul men mycket att göra.

Vania, du har väl gjort proven redan, ingen idé att svara på det!?

Utbildningen håller högt tempo, om du har nåt apotek i närheten gå dit och prata med dem. Titta läs och känn på alla preparat, det är lättare när man har en bild av alla preparat.

Svar på tråden Apotekstekniker, någon som vet?