• Anonym

Vill bli familjehem!! Kan jag?

Jag är 28 år, ensamstående och pluggar en kurs på universitetet just nu. Jag har ingen utbildning utan har haft lite olika jobb. Jourfamilj är jag intresserad av också!! Jag har nämligen själv varit placerad därav mitt intresse!!!

• Svar på tråden Vill bli familjehem!! Kan jag?
  • Anonym

Ja, varför skulle du inte kunna bli det? Är du straffri, så är det bara att ansöka om det.

• Anonym

:) Då ska jag ringa och se vad de säger! :)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-10 08:54:08 följande:
    Jag är 28 år, ensamstående och pluggar en kurs på universitetet just nu. Jag har ingen utbildning utan har haft lite olika jobb. Jourfamilj är jag intresserad av också!! Jag har nämligen själv varit placerad därav mitt intresse!!!

Fick du inte tillräckligt många eller tillräckligt bra svar i den förra tråden du startade?
    Förstår inte ens varför man ens startar trådar angående detta?
    Vad kan alla här bidra med för info som du inte kommer att få från den kommun/privat org du söker hos?
    Det enda du kan få här är en massa spekulerande besserwissers som inte har en jäkla aning om vad som gäller och händer!Sen är det så individuellt allt det här med utredningar och det finns ingen klar mall med hur det måste gå till!
    Ring kommunen, läs om det på nätet,finns massor med både sidor om det och färdiga filmer!

• Anonym

Det är sällan de som själva varit placerade som är de bästa familjehemmen... Snarare tvärtom.

• Anonym

Eh...Jag har inte startat någon tråd om det här tidigare! Och kanske det är så att jag bara vill ha lite spekulerande svar innan jag ringer. Självklart ringer jag kommunen och tar reda på exakt info. :) Att de som har egen erfarenhet av familjehem skulle vara sämre...? Ja vad ska man svara på det??? Det är väl väldigt olika på människor och vissa går bättre ihop med andra. För min del föredrog jag att prata med vuxna som varit i min situation när de var små. Nåja, vi får se vad min kommun säger om mig! :)

Svar på tråden Vill bli familjehem!! Kan jag?