• therese

Hur formulera dopinbjudan??

Hej hej,

Ska nu bjuda in till dop. All släkt bor mkt långt bort och kommer behöva sova över (på hotell eller vandrarhem, inte hos oss). Eftersom vi ses så sällan tänkte vi bjuda på middag efter så vi hinner träffas och umgås ordentligt. Har nu två frågor som ni alla kloka föräldrar gärna får hjälpa mig med:

Hur formulerar man sig på inbjudan egentligen? Vill gärna att det blir lite klämmigt men nu känns det väldigt fyrkantigt. Jag får inte till det alls!
     Såhär ser det ut nu:

Hjärtligt välkommen till dop för
    XX XX 
    Lördagen den 7 januari kl 15.00
    i Småstads kyrka

Efter dopet bjuder vi på middag!

Välkomna
    S & T    

Efter dopet tänker vi alltså bjuda på middag, vet inte hur jag ska formulera det heller och är fundersam på om man först ska bjuda på dopkaffe och ha middag lite senare eller ska man låta det gå en stund efter att dopet är slut så folk hinner "hem" till sitt boende och fixa lite? 

/Therese

• Svar på tråden Hur formulera dopinbjudan??
  • Dixie

Jag hade inte haft dopkaffe och sedan middag när dopet börjar kl 15, så blir ju dopkaffet vid  ca 16.30 - känns lite sent, hellre tidigare middag.........

tycker inbjudan känns helt ok - vi skrev ungefär så i vår inbjudan. 

• therese

Ja, middag vid 17 blir kanske inte så dumt. Man börjar ju inte ära medsamma heller, lite mingel först lär det ju bli.

• emme 86

Vi skrev såhär när lilleman skulle döpas; välkomna till ...kyrka den ...datum... för att se när jag ...namn... får vatten i håret.
    Efteråt bjudet mamma o pappa på tårta o kaffe i församlingshuset.

Sen var det osa i slutet av inbjudan o en hälsning från sonen att de skulle kontakta mamma o pappa för frågor.

Svar på tråden Hur formulera dopinbjudan??