• Monkan86

Ska man strunta i förhållandet?

Hej!

Jag är en tjej på 25 år som varit tillsammans med min sambo i 7,5 år. Min sambo,27år, är en riktig datornörd, det spelas olika dataspel så snart han kommer hem från jobbet och lanas under helgerna. Han kan ibland bli aningen trött på spelandet och då passar det att ha en mysig filmkväll med mig men det är väldigt sällan detta sker. Utöver datasittandet så spelas det innebandy tre kvällar i veckan så det är väldigt ofta man sitter själv hemma :(

Just nu studerar och jobbar jag på heltid så jag hinner själv inte med så mycket annat, men de helger jag har ledigt sitter jag själv framför TV:n. Naturligtvis vet min sambo hur mitt liv/program ser ut och vet när även jag har lite fritid.

Då jag har endometrios känner jag att det snart börjar bli dags att försöka skaffa barn innan det blir för allvarligt/svårt för mig att överhuvudtaget bli gravid.

Min fråga, som jag brottas med, är huruvida jag ska fortsätta i detta förhållande, skaffa barn med någon som är fruktansvärt upptagen av sina egna intressen. Vi har tusentals gånger diskuterat att hans dataintresse tar för tok mkt av vår tid men det sker aldrig någon förändring och jag vill inte själv behöva ta hand om ett barn när vi trots allt är två i förhållandet.

Bortser man från hans intressen så har vi ett fint förhållande där vi älskar varandra men jag vet inte om man ska känna sig så ensam som jag gör eller om det är mig det är fel på då jag själv inte har några egna intressen.

Tips och idéer är välkomna :) Vi har på senare tid börjat diskutera hus och det känns jätteroligt att han känner sig redo att ta det steget men så snart det är helg och han försvinner hemifrån eller sitter fastklistrad framför datorn ställer jag mig frågorna hur kul det kommer vara för mig att ha mer eller mindre hela huset för mig själv... Jag förstår att jag inte kan ta hans intressen ifrån honom men det gör ont i en när man hör vänner boka resor utomlands och han lägger samma peng på att ha nyare dator...

• Svar på tråden Ska man strunta i förhållandet?
  • Trivelina73

ja, ärligt. Det du ser är det du får, det du har är det du har. Så vill du ha de så, om inte så kan du tyvärr inte ändra på din sambo bara han kan och om han inte gör det så...

• Apocalypso
    Trivelina73 skrev 2011-11-12 20:27:27 följande:
    ja, ärligt. Det du ser är det du får, det du har är det du har. Så vill du ha de så, om inte så kan du tyvärr inte ändra på din sambo bara han kan och om han inte gör det så...
    Tro inte att han ändrar sig, skaffar ni hus och barn blir det du som får ta hand om den biten med, skaffa en man istället och lämna pojken med sina spel.
    Only weak men fear strong women!
  • slamkrypare

Vill han ens ha barn, har ni pratat om den frågan? Vad säger han då när du påpekar att han inte kommer ha samma tid för spelandet? Och förstår han vad din diagnos innebär? (Hur svår endo har du, kan du bli gravid på det "roliga" sättet eller behöver ni behandling / IVF?)

För att bota känslan av ensamhet så borde du skaffa dig egna aktiviteter så att du inte bara sitter hemma och väntar på honom. Men i övrigt så måste du nog bestämma dig, sätta ner foten och ställa ultimatum att om han är seriös med ert förhållande så måste det bli någon ändring NU, annars är det tyvärr tack och hej. Tråkigt, men som du säger, vill du ha barn och det måste ske snart så underlättar det om man är två om saken och om han inte kan eller vill lägga manken till så är det konsekvensen man måste ta. Det finns fler karlar där ute men barnskaffartiden kan man inte få tillbaka när det är för sent.

• tjej1994

Hejsan! Jag är 19 år och har en datanörd till sambo. Vi planerar barn och enda sedan den dagen så har han blivit väldigt involverad i oss". Jag är själv lite av en datanörd, men det jag försöker säga är att älskar du denna man? Om ja, kämpa för kärleken. Berätta för honom hur du känner och att det går inte gå vidare i livet om han inte tar din hand och går med dig. Älskar han dig så tar han din hand och går vid din sida. Ibland måste man hjälpa människor att få upp ögonen om att livet väntar framför en så att denne inte fastnar i samma stadie som personen varit i. Det bästa med ett förhållande är kommunikation. Att kunna kommunicera och berätta hur man känner inombords. Berätta för honom hur du vill gå vidare i livet.. Med HONOM. Kramar!

Svar på tråden Ska man strunta i förhållandet?