• dubbelmamma0310

    kolla upp resa till Indien?

    När kollade ni upp själva resan till Indien? Vi ska ju till Calcutta och som vi alla vet är väntan olidlig för tillfället för många av oss... Elände... Men jag vill gärna försöka ta reda lite på hur mycket resan kostar osv. Vilka resebolag eller liknande har ni kollat med? Jag vet bara om de som finns här i Halmstad som har adoptionsresor, men finns det någon annan ni anlitat?
    Vad ska man vara uppmärksam på och fråga när man ringer? Har ni någon aning om vad det kan kosta med resa och boende?

  • Svar på tråden kolla upp resa till Indien?
  • Namaste72

    Kolla bara med BFA innan ni bokar hotell, ISSA rekommenderar vissa hotell och en del inte, mest på grund av omgivningarna.


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • dubbelmamma0310

    Okej, bra tips Hanya!
    Nu har jag en lista där jag fyller på med alla era tips efter hand! När det är dags ska inte jag stå helt vilsen, inte mer än nödvändigt iaf!

  • dubbelmamma0310

    Oj, ett sånt tips jag fick idag. Säkert självklart för vissa men jag hade inte haft en tanke på detta:
    Ta med varma kläder till barnet, det är vant vid 40grader och fryser i hotellrummet när där är ac! Har skrivit upp det på min checklista!

  • Namaste72

    Eller så stänger du av AC:n


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • dubbelmamma0310

    Hanya, mmmm eller inteFlört
    Det är också en lösning!

  • dubbelmamma0310

    Idag tar de upp vårt ärende i nämnden. Tredje gången vi behöver nytt medgivande, jag trodde faktiskt inte att det skulle ta så lång tid när vi bestämde oss för 6 år sedan... Jag trodde att vi skulle ha fått bli fyra i familjen lagom till sonen började i förskoleklassen, nu går han i ettan... Ja, åren går. Inget blir som man tror, det finns självklart en mening med det... Annars hade vi ju inte fått just det barnet som kommer att bli vårt, men visst sjutton är det tungt!
    Anna-Lena på BFA kontaktade ISSA i onsdags så vi hoppas på att de kommer att kontakta CARA så de sätter fart. Lillsessan har ju ingen aning om att det finns en familj som bara längtar efter henne! Kanske tur att de är ovetandes om det.
    Det måste vara en märklig känsla för ett så litet barn att bli tagen från sin trygga tillvaro på barnhemmet, men vad fasen hon kommer ju att få komma till oss och få en helt ny tillvaro. En tillvaro som vi hoppas kommer att bli trygg så fort som möjligt!
    JAG HATAR ATT VÄNTA!!!

  • hellokitty1

    Hoppas det ordnar sig så ni får hämta er lilltjej snart och får lite mer info kring vad som händer. Förstår att det är superjobbigt att vänta men nu kan det väl inte vara så långt kvar! Den mesta tiden ligger bakom er iallafall, helt säkert. :) 

  • hellokitty1

    Hanya om du läser detta, skulle gärna vilja inboxa dig men det verkar inte funka, kan du höra av dig till mig istället? :)

  • chatnoir
    dubbelmamma0310 skrev 2011-11-17 13:44:10 följande:

    Idag tar de upp vårt ärende i nämnden. Tredje gången vi behöver nytt medgivande, jag trodde faktiskt inte att det skulle ta så lång tid när vi bestämde oss för 6 år sedan... Jag trodde att vi skulle ha fått bli fyra i familjen lagom till sonen började i förskoleklassen, nu går han i ettan... Ja, åren går. Inget blir som man tror, det finns självklart en mening med det... Annars hade vi ju inte fått just det barnet som kommer att bli vårt, men visst sjutton är det tungt!
    Anna-Lena på BFA kontaktade ISSA i onsdags så vi hoppas på att de kommer att kontakta CARA så de sätter fart. Lillsessan har ju ingen aning om att det finns en familj som bara längtar efter henne! Kanske tur att de är ovetandes om det.
    Det måste vara en märklig känsla för ett så litet barn att bli tagen från sin trygga tillvaro på barnhemmet, men vad fasen hon kommer ju att få komma till oss och få en helt ny tillvaro. En tillvaro som vi hoppas kommer att bli trygg så fort som möjligt!
    JAG HATAR ATT VÄNTA!!!


    Håller tummarna för att ni snart snart får åka och hämta lilltjejen!
  • dubbelmamma0310

    wow! Gick in på mailen och såg att vårt NOC blivit klart idag! Fantastiskt! Yes en bit på väg!

  • dubbelmamma0310

    Hellokitty, det som händer är att det snurrar i huvudet.... Skrattande
    Skämt åsido, nu skickas vårt ärende vidare till Kolkatas domstol och vi hoppas att de gör sitt jobb fort! Så papprena till passet kan gå fort och vi får hämta tidigt nästa år!
    Hellokitty, har ni era papper i Indien?

  • hellokitty1

    Vad spännande, det låter som ni kommer iväg snart ju!
    Jag vet inte vilket land det blir än, får vänta och se!  

  • dubbelmamma0310

    Idag kom sammanträdesprotokollet, ska fixa över det till Gunnel idag så hon kan översätta det. Sedan tror jag att det allra mesta ska klaffa....

  • dubbelmamma0310

    Ooops, idag fick vi hem resehäftet! Det gäller väl att bara beta av en sak i taget känns det som. Visst är det så att visumet kan vi inte ansöka om förrän vi fått RB och beställt resan? Hur lång tid tog det för er att få visum?

  • dubbelmamma0310

    Idag kom hemutredningen tillbaka från översättaren. Så sonen och jag stack iväg och postade allt till BFA och hoppas att allt stämmer. Sonen var överlycklig: dags att hämta alla jultidningar han sålt i samma veva som vi postade syrrans papper. När vi kom hem såg vi att jättemycket av jultidningarna saknades, irriterad ringde jag till maken:
    Skulle de eftersända det som fattades eller?
    Fick du hem båda paketen?
    Grrr, bara att åka tillbaka och hämta resten! '
    Tur man har nära till affären iallafall!

Svar på tråden kolla upp resa till Indien?