• stjierna

Ni som letar/har pedagogiska, men roliga, böcker till era barn...

...och antingen har hittat jättebra exempel, eller bara har bra idéer på böcker - ge mig tips!

Jag försöker hitta pedagogiska böcker i stil med "få ett syskon", "lära sig gå på pottan", "börja förskolan" osv osv - alla steg i ett barns utveckling som kan göras om till en saga.. ge mig tips på bra bok-idéer eller tips på faktiska böcker som finns att läsa i handeln!

Minns du någon bok som du själv älskade när du var liten, eller vilken bok är ert barns favoritbok? Jag är alltså ute efter handligen i böcker ;)

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Ni som letar/har pedagogiska, men roliga, böcker till era barn...
  • Havsjungfrun

"Lilla storebror" och alla Kråke-böckerna.

• FinastE2010

Jag tycker totte och emmaböckerna är bra! och min son älskar totte. :) tycker det är lagom för hans ålder och pedagogiskt med mycket beskrivande ord av olika handlingar etc, tycker dom är superbra!

• Anne69

Hos oss älskas "Ingrid"-böckerna av både barn och vuxna. De beskriver lite andra sorters utvecklingssprång än de som nämnts ovan: Ingrid har plåster Ingrid ska sova Ingrid och bassiluskan Ingrid ska bada Perfekt från ca 2-3 år.

Svar på tråden Ni som letar/har pedagogiska, men roliga, böcker till era barn...