• Rocktroll

New york med 3 åring

Jag och maken har alltid velat åka till New york men det har hittils inte blivit av men nu funderar vi på att börja spara så att vi kan åka i juni, men vi vet inte hur vi ska göra med våran 3 åring. Är det en väldigt opassande resa för en 3 åring för vi klarar nog inte av att lämna henne hemma så länge då vi vill ha minst en vecka där?

Sol och badresa låter ju mer passande men vi är inga solälskare.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Svar på tråden New york med 3 åring
  • eliten

Det beror nog helt på hur barnet är, vi var där när vår son var snart 2år och jag tyckte det var väldigt jobbigt, han ville inte sitta i vagnen och tyckte det var väldigt tråkigt att gå i affärer och jag tyckte det var obehagligt med all trafik och folkvimlet.
    Men samtidigt så finns det ju saker man kan göra som uppskattas desto mer som att besöka de otroliga leksaksbutikerna, Central Park, åka båt och sitta på taket på "Hop on, Hop off"bussarna.

Vi åkte vidare på badsemester i Miami och ja det var ju mycket mer uppskattat men samtidigt så tycker ju barnen om att vara där föräldrarna är :)

• Rocktroll

Ja det är sant. Grejen är att vi knappt har haft barnvakt till henne men vi funderar på att börja införa det någon gång då och då framöver kanske så både hon och vi får se hur det går. Om det blir barnvakt blir det säkert hos min bror som har en exakt lika gammal dotter så dom borde ha kul ihop om man skulle börja testa med en helg. Vi träffas så ofta vi kan och flickorna är bästisar så borde bli ännu tightare tills sommaren då vi funderar på att ta en resa Glad man hade ju velat klara av att lämna henne en vecka med gott samvete men det är inte så lätt.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • mandelblomma

klart man kan åka till NY med en treåring.
    Man kan i princip åka vart som med barn men man reser på ett annat sätt. man kan inte kanske göra allt man tänkt göra och man får ta det utifrån barnet.
    Sen finns det ju vilda ungar och lugna ungar Flört som är mer eller mindre enkla att ha med sig på fina restauranger och museum.
    Jag har bott i Ny för massa år sen och reste sen dit med mina barn då de var 2½ och 5 år.
    Vi hade jätteroligt och även de uppskattade resan.
    Picknick i central park, häst och vagn, finns massa lekparker. Ett zoo finns också där samt stora Bronx zoo också.
    Leksaksaffärer, mysiga matställen men mindre av mer flotta restaurangbesök och inga Broodway shower.
    Så summa sumarum, vad vill man ha för resa och vad är man beredd på att hoppa som ens barn inte kan hänga med på och vilken typ av barn har man.

• Dixie

vi var i NY förra året (med en 2,5 och en 4,5 åring) och det var inga problem - men det är klart att man får anpassa resan lite, men vi tyckte det fungerade mycket bra! Naturhistoriska museet var en hit!!!

Svar på tråden New york med 3 åring