• kan visst

Fråga till er lite yngre och killar: Är det tantigt att klä sig i mycket färg?

Som rubriken lyder- tycker ni det?

Jag blev så himla paff när en lite yngre kompis sa att det var typ första tecknet på gaggighet, när man plötsligt tyckte att man lyste upp av lite färg och kände sig piggare och snyggare då
    Frågan har sen gått på remiss bland diverse 20-25-åringar hehe, och det verkar ju fanken vara så man ser på det?

Lät det vara, men när jag började inse att killar- I ALLA ÅLDRAR- i stort sett ansåg det så är man ju halvt knäckt alltså!
    För jag gillar ju innerligt färg, men inser ju att det är nåt nytt påfund i min garderob sen några år hehe.
    Om man känner sig fin, pigg, fräsch och gladare i en knallröd tröja, lila linne eller en härlig koboltblå halsduk- dömer ni  en till ättestupet då?

Vore jättespännande med svar från killar och er lite yngre tjejer!!

• Svar på tråden Fråga till er lite yngre och killar: Är det tantigt att klä sig i mycket färg?
  • AlreadyBurning

nej färg är fiint! bara svart elr vitt är tantigt är det!

Had a few white girls, asses flat as shit, but the head so good damn a jigga glad he hit.
  • kan visst

Okej, tack för det

Fram med det nu allihopa, jag är beredd att få mina skröpliga ben avslagna

• lykantrophona

Det beror väl på annat än färg?

Vissa mönster och skärningar är tantiga, men färg i sig är inte tantigt. Däremot kopplar jag nog mycket färg snarare till hippie-typer.

• kan visst
    lykantrophona skrev 2011-11-13 18:45:32 följande:
    Det beror väl på annat än färg?

Vissa mönster och skärningar är tantiga, men färg i sig är inte tantigt. Däremot kopplar jag nog mycket färg snarare till hippie-typer.
    ah, intressant! Kan hålla med dig där- nä jag menar inte tantmönstrat, så långt åt graven har jag inte förpassats ännu

Och jag menade inte egentligen en massa färg, utan nån acessoar eller nåt enstaka plagg sådär. Gärna nära ansiktet.
  • Mimmlas

Om du klär dig som de som får en makeover i god kväll, då är det tantigt. Men annars inte :)
    Färg är toppen, jag har alltid använt starka färger på halsdukar och linnen mm. 

• kan visst
    Agapi skrev 2011-11-13 18:49:28 följande:
    äh! kolla på de här 
    www.aftonbladet.se/webbtv/noje/mode/omg/artic... börja på strax innan 15.00 så behöver du inte se hela ;) 
    Oohh, märker att hoppet inte är ute då! Tack!
    Mimmlas skrev 2011-11-13 18:51:22 följande:
    Om du klär dig som de som får en makeover i god kväll, då är det tantigt. Men annars inte :)
    Färg är toppen, jag har alltid använt starka färger på halsdukar och linnen mm. 
    haha, nä då måste jag blunda, för deras makevers tycker jag alltid är lite läskiga. Det måste väl va ett bra tecken ?
  • Mimmlas
    kan visst skrev 2011-11-13 18:57:54 följande:
    haha, nä då måste jag blunda, för deras makevers tycker jag alltid är lite läskiga. Det måste väl va ett bra tecken ?
    Haha jo det skulle jag tolka som ett gott tecken.
    Värsta var för någon vecka sen när de prynglade på en 20 åring mammabyxor för att hon var lite rund och de satt sååå himla bra på henne :S
    Tantifieringen innehåller ju iaf, sjalar som bara hänger runt halsen som matchar med resten av kläderna.
    Toppar utan uringning eller båtringning, eller en ynklig v ringning.
     Byxor som går över naveln och är helt raka i benen, svarta lackskor.
    En jacka som går ner till mitten på låret utan form i sig.
    Glitter eller paljetter på någon som är över 20 är också tant.
    Joy ska man nog vara försiktig att handla på om man inte vill bli tantstämplad. Vissa saker där är bra men man ska akta sig noga. 
  • kan visst
    Mimmlas skrev 2011-11-13 19:04:05 följande:
    Haha jo det skulle jag tolka som ett gott tecken.
    Värsta var för någon vecka sen när de prynglade på en 20 åring mammabyxor för att hon var lite rund och de satt sååå himla bra på henne :S
    Tantifieringen innehåller ju iaf, sjalar som bara hänger runt halsen som matchar med resten av kläderna.
    Toppar utan uringning eller båtringning, eller en ynklig v ringning.
     Byxor som går över naveln och är helt raka i benen, svarta lackskor.
    En jacka som går ner till mitten på låret utan form i sig.
    Glitter eller paljetter på någon som är över 20 är också tant.
    Joy ska man nog vara försiktig att handla på om man inte vill bli tantstämplad. Vissa saker där är bra men man ska akta sig noga. 
    Tack för bra tips!!
    Kanske man ska tänka mer på skärning.

Paljetter hade jag klla på, men glitter- DET är jag skyldig till!
Svar på tråden Fråga till er lite yngre och killar: Är det tantigt att klä sig i mycket färg?