• Jacquelinne

Vilken härlig känsla

Jag bestämnde tillsammans med min man för ett halvår sen att efter som vi inte skulle ha mer barn att vi skulle donera mina ägg till familjer som inte kan på egen hand...nu har det gått en tid och jag har redan donerat och jag måste säga vilken KÄNSLA. Inte själva "plockningen" men känslan efteråt, den tacksamhet man fått känna av från dom som man hjälpt. jag kommer att fortsätta med att donera tills hela min "äggkartong" är slut och jag hoppas att fler tar detta till sig och donerar för att hjälpa och göra en god gärning!!!

• Svar på tråden Vilken härlig känsla
  • Annettiz

Blir alldelels tårögd när jag tänker på människor som du. Jag och min sambo fick ägg av en underbar person som du för en vecka sedan och nu känner jag hur det växer och knakar i min livmoder. :)

Jag fick leukemi som 12 åring och efter en helkroppsstrålning förstördes den delen av äggstockarna där äggen finns, så jag har inga egna och det har varit en oerhörd sorg för mig sedan dess.

Nu ruvar jag på ett litet mirakel. Det skulle aldrig kunnat hänt om människor som du inte fanns.
    All heder till er.

/Annette

• diamantina

Jag håller med, det är en helt underbar känsla att lyckas med att ge någon denna möjlighet. Det är mycket nära känslan av att själv få barn. Jag grät glädjetårar då jag fick höra resultatet, både antalet ägg och antalet grav/barn som blev till. Jag ångrar endast att jag inte vågade donera tidigare, det tog mig flera år av övervägande. (Funderar lite på en tredje och sista donation.) Fyller 34 år nästa år. Vi rödhåriga får ta till dessa metoder för att inte dö ut. Ha ha.. Skämt å sido

Svar på tråden Vilken härlig känsla