• LisaNilssoooon

Jag står inte ut längre =( Vad har hänt?!

Håller på att gå in i väggen snart känns det som.... vår gosse (första barnet) blir snart 1 år och beteér sig som en extremt trotsig 3 åring. Stampar och slänger sig i golvet och skriker rakt ut om han inte får som han vill, blir riktigt förbannad om någon tar något ifrån han (även saker som inte är hans). Försöker man hjälpa honom att klä på ytterkläderna så slänger han sig på golvet och skriker, eller så springer han iväg och gömmer sig och blir tokig om man bär ut honom i hallen och fortsätter. 

Likaså gäller maten. När vi sitter och äter och vi ska dela maten eller liknande till honom, eller t.ex. håller på att mosa en banan till honom så har han inget tålamod, han sitter och gallskriker.

Samma sak gäller i affärer. Han ska ha ALLT, precis ALLT! Och får han inte det - då blir han skogstokig.

Detta har pågått i ca 2,5 månad. Vad har hänt?! =(

Kanske ska tillägga att han varit väldigt tidig med allt. Lärde sig krypa vid 4,5 mån ålder, lärde sig gå vid 9 månader, och han förstår mer än många andra i hans ålder. Han har Kongenital Hypytyreos dvs. att han saknar sköldkörtelhormon och får detta hormon via Levaxin-tabletter dagligen. Hade han inte fått dessa tabletter  så hade han varit utvecklingsstörd nu.

Har länge funderat på om detta kan ha något med hans beteénde att göra.. Vi får ofta liknande kommentarer "han kan ju omöjligt vara si och så många månader i huvudet, han måste vara äldre". Dessa kommentarer har vi fått sedan han var 3 månader.

Snälla.. någon med erfarenheter?  

• Svar på tråden Jag står inte ut längre =( Vad har hänt?!
  • Flickan och kråkan

Låter som ni har en 1-åring . Grattis .

Han vill, vill, vill, vill själv och har ännu inte erfarenheten, kunskapen eller förmågan att hantera motgångar (oavsett om det beror på egen oförmåga eller att ni hindrar). 

• Mabaja

Tycker också att det låter som en ettåring! ;)

Svar på tråden Jag står inte ut längre =( Vad har hänt?!