• Robban22

Hur ska jag hantera min "hemliga kärlek"?

Hejsan alla! 
    Jag har ett mycket stort problem. Under min gymnasietid som ägde rum för ca 4 år sedan blev jag väldigt kär i en tjej "vi kan kalla henne Frida" som gick i samma skola. 
     Vi träffades på en fest och det mynnade ut i att vi började prata med varandra både i skolan och på fritiden. 
    Jag föll för henne stenhårt.
    Hon va som en ängel. Som en blomma som man måste vårda med mycket omsorg och kärlek. Hon har ett utseende som är något helt fantastiskt. 
    Inte en sån där tjej som man bara vill ligga med , utan skulle kunna leva resten av sitt liv ihop med.

Problemet va bara att jag hade flickvän, och har än i dag. 
    Vi har nu haft ett förhållande i snart 7 år nu.
    Men efter att vi gick ut skolan så har jag och Frida varken träffats eller hörts av. 
     Hon har skaffat pojkvän, och dom bor tydligen ihop.

Nu för ett tag sedan så fick jag henne på hjärnan och skev slängde iväg ett chatt-meddelande till henne via Facebook. 
    Hon blev positivt överaskad, och vi pratade om ytliga saker som jobb och framtidsplaner. 

Tyvärr så uppdagades det att vi pratat och att jag haft ett foto på datorn framme när min sambo lånade min dator. 
    Hon blev förstås väldigt arg och ledsen, då hon visste om min förälskelse till Frida på gymnasiet.
    Min sambo gjorde något som jag då blev väldigt upprörd över. Hon gick in på min Facebook och raderade henne som vän. Men jag förstår ändå min sambos agerande.

Men jag inte ut henne ur huvudet! Jag tänker på henne oavbrutet. 
    På jobbet, träningar, vid tv:n, till och med när jag och min sambo har sex.
    Detta är fruktansvärt jobbigt, och jag vet inte vad jag ska ta mig till. 

Jag kollar på bilder på henne, och fantiserar om ett liv ihop med henne.
    Jag har till och med åkt i hemlighet till hennes hemort och suttit utanför hennes hem och handlat i deras matbutik på orten, i hopp om att vi ska stöta på varandra.
    "Känner mig som en galning".

Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Jag vågar inte kontakta henne, men vill ändå att hon ska veta om mina känslor.
    Jag älskar ju å andra sidan min sambo och vill inte förlora henne.

Någon som varit i liknande situation eller har tips på vad jag ska ta mig till? Mvh/ Robban

• Svar på tråden Hur ska jag hantera min "hemliga kärlek"?
  • E4666

Nej, tyvärr. Men du måste ju reda ut om din vän Frida är en god vän, kanske din bästa vän, eller om det är "mer", om det bara är "din dröm" om hur det skulle kunna ha varit i ett annat, parallellt liv, om livet tagit en annan vändning. Har inga bra råd att ge, tyvärr. Men det verkar ju onekligen som du inte har bearbetat klart din gamla förälkelse från gymnasiet, att det aldrig fick ett ordenligt känslomässigt avslut och det är det du håller på med nu antagligen.

• sjöjungfru

Tråkigt för din sambo. Fattar att hon blev sur. Frida är kanske inte alls så fantastisk som du fantiserar om.. Antingen får du sluta fantisera kring Frida eller lämna din sambo, För ert förhållade tar mycket stryk för att du är så kluven.. Man kan inte både ha kakan o äta den..Frida vill kanske inte ha dig...

• argman

Skärpa dig ! Jag måste skaka dig ! Din flickvän är verkligheten och är Frida bor i skumland.

Svar på tråden Hur ska jag hantera min "hemliga kärlek"?