• Suck och suck

Hur ofta putsar ni fönster ca?

Jag tror att behoven kan se oerhört olika ut beroende på var man bor. Stackars de som bor vid avgastrafikerade vägar. Själv bor vi ganska skyddat och här blir det väl en gång i halvåret.
    Tala gärna om ifall ni bor extra trafikerat, där ni bor.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta putsar ni fönster ca?
  • CharmingGirl

2-3 gånger om året. Bor precis vid vägen där det kör 6 bussar i timmen, och bilar då också förstås.

Behövs väl egentligen inte mer än kanske en gång i halvåret max, men jag tycker det är rätt kul att putsa, plus att jag tycker det luktar gott och fräscht... (Att jag sedan inte har sju tusen fönster att putsa på utsida, insida och emellan är nog också en bidragande faktor...)

• Slats

1-2 gånger/år. torkar av dom lätt då och då om de ser extra skitiga ut.

• Some

När vi flyttar.

happy until proven otherwise
  • Fidelis ad urnam

Typ aldrig, finns ingenting som är tråkigare :-O
    Vi bor i en lägenhet, en våning upp, men mot en parkering. Så fönsterna mot parkeringen borde vi putsa iaf en gång per år
    Övriga fönster riktar sig mot en innegård utan trafik så där blir det inte lika smutsigt. 

• Suck och suck
    CharmingGirl skrev 2011-11-15 18:23:43 följande:

2-3 gånger om året. Bor precis vid vägen där det kör 6 bussar i timmen, och bilar då också förstås.

Behövs väl egentligen inte mer än kanske en gång i halvåret max, men jag tycker det är rätt kul att putsa, plus att jag tycker det luktar gott och fräscht... (Att jag sedan inte har sju tusen fönster att putsa på utsida, insida och emellan är nog också en bidragande faktor...)

Oj, du är nog den första jag mött som tycker det är roligt.
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Har aldrig putsat fönster i hela mitt liv.

• mliten

2-3 gånger om året.(fast aldrig på vintern) Väljer en solig dag, tar ut en kall öl och putsar på. Rätt trevligt.

• Lillsnufflan

En gång om året. Vi bor extremt skyddat. Tack och lov eftersom våra fönster inte går att öppna (vi har bara några små vädringsfönster och ett par som ska fungera som nödutgångar). Man måste alltså balansera på en lång stege på utsidan av huset. Jobbigt.

• Trident5678

Utsidan av fönstren tvättas 6-7 gånger per år. Det är en fönsterputsfirma, som vi anlitat, som gör det. Det skulle behövas göra oftare, eftersom vi bor mitt i en byggarbetsplats. Insidan av fönstren putsar kan en gång per år, ibland kanske två.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • hallonpannkaka

Jag putsar aldrig våra fönster, det gör min man eftersom han är proffs :)
    2 ggr om året skulle jag säga, nästan ingen trafik alls utanför.

• cloudberry79

På insidan blir det ungefär varannan vecka, för att få bort kladdiga barnhandsavtryck. Hela fönstren med fönsterkarmar etc tar vi en gång i halvåret. Vi bor inte där det är hårt trafikerat, däremot är det gruvdamm över hela samhället, ett fint grått täcke över hela stan. Alla vet ju vad det är och det ser lika jävligt ut en vecka efter putsning som ett år efter, ingen större skillnad alltså.

If you love me - please don't feed me!
  • Suck och suck
    cloudberry79 skrev 2011-11-15 22:14:35 följande:
    På insidan blir det ungefär varannan vecka, för att få bort kladdiga barnhandsavtryck. Hela fönstren med fönsterkarmar etc tar vi en gång i halvåret. Vi bor inte där det är hårt trafikerat, däremot är det gruvdamm över hela samhället, ett fint grått täcke över hela stan. Alla vet ju vad det är och det ser lika jävligt ut en vecka efter putsning som ett år efter, ingen större skillnad alltså.
    Näe! Stackars er.
  • Suck och suck
    Suck och suck skrev 2011-11-15 23:27:13 följande:
    Näe! Stackars er.
    Verkar så jobbigt att bo i en stad med gruvdamm tänkte jag bara. Men det kanske inte ger några andra konsekvenser som dålig luft och sånt, ändå?
  • cloudberry79
    Suck och suck skrev 2011-11-15 23:28:22 följande:
    Verkar så jobbigt att bo i en stad med gruvdamm tänkte jag bara. Men det kanske inte ger några andra konsekvenser som dålig luft och sånt, ändå?
    Det verkar vara på gång en utredning om just hur gruvdammet påverkar hälsan, men vi har i övrigt väldigt bra luft här uppe, så det är nog ungefär som att bo i där det är mycket avgaser.
    If you love me - please don't feed me!
  • Suzy QX

Hittils har jag valt att leja fönsterputsare då jag haft så hemska fönster att putsa (vändbara o öppningsbara från 50-talet. Men nu har jag bytt ut två av de tre värsta fönstrena så till våren blir det att putsa själv.. tror jag.. Avskyr i vilket fall som helst att putsa fönster.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Pimpinellan
    Suck och suck skrev 2011-11-15 18:12:23 följande:
    Oj, hur bor ni?
    Där ser man, alla bor olika.
    Såg en tjej putsa fönster inne i Stockholm vid en biltrafikerad gata. Det såg rätt farligt ut, men det verkade behövas.
    Bara vi och en granne på denna väg= ingen trafik. Knappt nån trafik på själva byavägen heller och den är långt bort. Stort och högt hus så minst 5 meter upp till fönstren,kanske mer. Jag vågar då inte ens upp på stegen! Men jag har bott på 4.e våningen i hyreshus mitt i en rätt stor stad och där hängde jag ut genom fönstren och putsade för glatta livet! Var dock ett halvtak utanför så jag såg inte rätt ner på gatan. Hade jag ALDRIG gjort idag! Förvånad 
  • Pinotage

Offrar en fin vårdag på fönstren . Det blir alltid ränder - fattar inte hur det är möjligt Drömmer

• Mascaraklumpar

Min man envisas med att göra det 3 gånger per år. Hade jag bott själv hade det nog aldrig blivit gjort.

Svar på tråden Hur ofta putsar ni fönster ca?