• mammmiamaria

Vad händer?

Jag har ätit Pergotime för första gången denna cykel. Eget vul beslutades det att jag skulle ta Ovitrelle. Du har det gått 12 dagar sedan den, jag ligger på BIM +2 och jag har ont i brösten, dragningar i ljumskarna och jag har haft lite småvärk i magen i två dagar. Ingen mens! Idag tog jag ett clearblue digitaltest. Nada!! Vad händer??

• Svar på tråden Vad händer?
  • Pimpinellan

Men du kan väl inte ha passerat BIM ifall ägget släppte för 10 dar sen? Brukar du ha så kort lutealfas? Ägget släpper ca 36 timmar efter man tatt Ovitrellen nämligen.

• mammmiamaria
    Gaaaa skrev 2011-11-15 16:07:07 följande:
    Menscykeln kan bli längre än normalt..
    Det tänkte jag men men jag frågade min läkare det igår men han sa att den INTE kunde bli det så jag får lita på det.
    Pimpinellan skrev 2011-11-15 16:15:39 följande:
    Men du kan väl inte ha passerat BIM ifall ägget släppte för 10 dar sen? Brukar du ha så kort lutealfas? Ägget släpper ca 36 timmar efter man tatt Ovitrellen nämligen.
     Jo, jag har kort lutealfas. Min cykel är på 24 dagar bara. Min mens är som en klocka. Så här sen har jag aldrig varit utan att ha varit gravid (jag har ett utomkveds och två missfall bakom mig). 

Jag undrar också: Jag tycker att alla på detta forumet skriver om sina spökstreck och annat vilket betyder att de testar med vanliga test. Jag kör alltid på digitala test eftersom jag då slipper att "tyda" de själv. Men kan det vara så att man ser tidigare med ett vanligt test? Men idag, BIM+2 borde jag väl ändå få ett plus isåfall?
  • Gaaaa

Jag vet bara att min mens blev helt fucked up med alla hormoner och mediciner, stress osv..
    Har hållt på några år nu på IVF.

• mammmiamaria

Jag förstår det. Det är det som gör mig helt knäpp nu med! Jag vet inte vad som är vad. Nu vet jag iallafall att HCG:t har gått ur kroppen eftersom testet var negativt i morse. Jag ska testa igen på torsdag så hoppas jag att jag får se ett litet "Gravid" där! 

• Gaaaa
    mammmiamaria skrev 2011-11-15 17:13:13 följande:
    Jag förstår det. Det är det som gör mig helt knäpp nu med! Jag vet inte vad som är vad. Nu vet jag iallafall att HCG:t har gått ur kroppen eftersom testet var negativt i morse. Jag ska testa igen på torsdag så hoppas jag att jag får se ett litet "Gravid" där! 
    Ja det är klart att man vill
Svar på tråden Vad händer?