• BeatriceMagdalena

    Ont i höfterna

    Jag vet att det här är antagligen helt fel sida för detta, men om jag vill ha ett ordentligt svar så är den här sidan den enda seriösa med människor som faktiskt har något bakom pannbenen. Glad

    Det är så att jag har ofta ont i höfterna när jag ligger ner. Jag kan t.ex. inte sova på ena sidan för länge innan det känns som om sängen kommer att gå igenom höftbenet. Och även ibland när jag ligger på ryggen så gör det ont där med, som om det är för mycket tryck. Kan inte heller luta mig på mina armbågar en längre tid och sitta en hel dag i skolan gör att det känns som om rumpbenen går igenom stolen. Jag är väl normal stor, så fettet jag har borde ju hjälpa något, men det gör det ju inte. Får även lätt blåmärken och jag har märkt nu att jag inte kan göra rygglyft på gymmet då höften skavs på kanten av bänken.

    Jag är bara 18år och har haft de här problemen i ca. 3 år, men ibland blir det värre, har dock inte märkt någon koppling till när det blir värre. Just det, jag är även överrörlig och har de senaste månaderna börjat knäcka överallt, speciellt höften och axlarna/armarna och det gör jätteont.

    Vet någon vad det är eller vad man kan göra åt det? Intalar mig själv att jag behöver dricka mycket mjölk, men det är antagligen inte det rätta svaret. Läkarna säger att det är normalt, men det är väl inte normalt att ha ont?

    /Orolig tjej Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Ont i höfterna
  • Lavinen

    Hej där. Jobbigt för dig och det är klart att det inte är normalt att ha ont... Jag var just till läkaren (igår) pga höftvärk när jag sover. Men jag har dock även ont då jag går och står osv. Jag fick en tid för röntgen för att se om det är något fel. Jag är tydligen för ung för att ha "förslitningar" som kan orsaka värk - men har höften fått vara med om tidigare trauma så kan man få ont endå. Jag vet att jag har bla ramlat av hästen. Har du kanske varit med om något liknande? Vad det gäller armbågar och att du får ont när du sitter vet jag tyvärr inget om.

    Lycka till!

     

  • Anna Karin 06

    Låter helt klart som inflamation i slämsäcken. Jag har det också. Samma problem som er. Cortison kan hjälpa.

Svar på tråden Ont i höfterna