Början till mobbning på förskolan...
Jag blir helt chockad av detta. Att detta med mobbning börjar i så tidiga åldrar! Redan på förskolan!
Förra veckan berättade min treåring om hur två pojkar (ett syskonpar) i hennes ålder skrattar åt henne och säger att hon har fula kläder, ger henne ett smeknamn på henne namn som antyder på att hon är ful, kallar henne för bajs osv.
Vi pratade då med hennes "fröknar" som sa att dem skulle ta upp detta med hela barngruppen.
Dessa pojkar verkar det ha varit problem med innan, men föräldrarna skylle bla på att dem fått det från Lejon Kungen (de sa till andra barn att dem skulle döda dem osv).
Igår berättade dotter än en gång hur dem skrattat åt henne och kallat henne för bajs igen. Och jag tror henne. Det är inget vi tagit upp med förskolan inför henne, vi har inte frågat henne utan det kom liksom rakt ut.
Ska det få börja så här tidigt? Det är inte konsitgt att vi har en dottern som inte vill stanna på förskolan när vi lämnar henne!
Och vad är det för föräldrar som viftar bort det och skyller på Lejon Kungen? Ta tag i saken i stället...