• Babys

    Gravid efter x, med blockerad äggledare! *BILD

     



    Hej! Har idagarna fått reda på att jag är gravid! Ett mirakel, fick mitt X i december-09 och har sen dess försökt få barn, fick veta efter en spolning med koksalt att den äggledare jag har kvar hade ingen passage.. och blev skickad på IVF!


    Så om två veckor skulle vi göra äggplock o återföring!


    När mensen hade gått över 1 dag tog jag ett gravtest för skojs skull! Och det visade starkt positivt tillsammans med alla andra test! Det digitala visade gravid 1-2 v. Vilket stämmer med min ÄL! ( vet att x inte riktigt vill visa + så tidigt utan kan ta ett tag)


    Helt fantastiskt! Mina odds att få barn spontant var enormt låga, är ännu i chock!


    Men kan inte låta bli att vara livrädd att det är ett till X med tanke på att äggledaren är blockerad, men HUR har spermierna tagit sig igenom och ägget ner?! Jag har kommit fram till att äggledaren var nog inte så blockerad som det såg ut, och det är tydligen vanligt att äggledarna krampar vid dessa snabbspolning!

     Jag mår jättebra och är i v.4+2 nu! Har inte ont någonstans blöder inte (förra gången var hemsk, fick inte ens ett pos.gravtest och blödde hela tiden) Har måttliga symptom, ont i brösten, inget illamående! Men jag känner ju helt klart att jag är gravid, ingen tvekan om saken!

    Har ni några tankar kring allt detta, skriv!! Vill försöka lugna ner mig själv för min kropp säger åt mig att ALLT är som det ska, men bara för att man har haft ett x säger alla, men gud tääääänk om det är ett nytt x, åh du ska få tid för ett VUL för att se att allt står rätt till, va fan sånt vill man ju inte höra!!

  • Svar på tråden Gravid efter x, med blockerad äggledare! *BILD
  • Pemberly

    Grattis till graviditeten! Hoppas att det sitter på rätt ställe nu och att allt går bra!

    Jag gläds alltid när jag läser om någon som haft X och svårt att bli gravid och tillslut lyckas. Jag hade själv ett X hösten 2008 och fick två år senare en son med hjälp av ivf.

  • Stjärn

    Grattis till plusset.
    Jag förstår att du är orolig men det är enda du kan göra nu är att vänta till v7-v8 då man kan se den lilla med vul, så ring din läkare och boka in ett sådant så du har en tid till det.

Svar på tråden Gravid efter x, med blockerad äggledare! *BILD