• chiqitua

någon mer som har märkt att semper lemolac har blivit skummig?

Helt plötsligt så har semper Lemolac blivit väldigt skummig när man skakar den i flaskan. Aldrig gjort så innan! N¨gon som vet om de har gjort något med den? Känns som att min lille har fått mer luft i sig när han äter nu=/ 

• Svar på tråden någon mer som har märkt att semper lemolac har blivit skummig?
  • alexander2011

jag ska ringa semper nästa vecka o klaga!!!! funderar starkt på att byta till NAN ist. jag ska ha pengarna tillbaka. jag laddar alltid upp med välling för en hel månad framåt. har 6 paket hemma :(

• Blondie82

Jag bytte till NAN faktiskt och nu ser nästan flaskan ut att vara diskad när min son druckigt upp ;) Så jag kommer köra på NAN från och med nu!

• alexander2011
    Blondie82 skrev 2011-12-08 21:44:28 följande:
    Jag bytte till NAN faktiskt och nu ser nästan flaskan ut att vara diskad när min son druckigt upp ;) Så jag kommer köra på NAN från och med nu!
    jag ska pröva det. nan pro1 är samma som lemolacen eller?
  • Cloudberry
    alexander2011 skrev 2011-12-08 22:19:03 följande:
    jag ska pröva det. nan pro1 är samma som lemolacen eller?
    Tyvärr inte. Pro har magbaciller, gamla lemolac hade citronsyra som ökade magsyran och den var jag skeptisk till först men eftersom den bröt ned mjölkproteinernainsåh ja till slut att den var bra.
  • alexander2011
    Cloudberry skrev 2011-12-08 22:49:18 följande:
    Tyvärr inte. Pro har magbaciller, gamla lemolac hade citronsyra som ökade magsyran och den var jag skeptisk till först men eftersom den bröt ned mjölkproteinernainsåh ja till slut att den var bra.

ok vilken nan ska jag använda som är likvärdig?
  • Cloudberry
    alexander2011 skrev 2011-12-08 22:57:26 följande:
    ok vilken nan ska jag använda som är likvärdig?
    Finns ingen.

Det fanns bara en lemolac och den har de tagit bort. Jag har en pojk som inte tål mjölk men den gamla tålde han hyfsat. Den nya tål han inte alls så jag har fått gå över till den enda han tål, Neocate.
  • alexander2011
    Cloudberry skrev 2011-12-08 23:07:18 följande:
    Finns ingen.

Det fanns bara en lemolac och den har de tagit bort. Jag har en pojk som inte tål mjölk men den gamla tålde han hyfsat. Den nya tål han inte alls så jag har fått gå över till den enda han tål, Neocate.
    ok :( inte för att grabben har problem med magen men är rädd för att han ev kommer få problem med förstoppning om han får den vanliga. vet inte hur hans mage kommer reagera på det. vilken ska jag ta. han har ingen allergi som jag har märkt än.
  • Blondie82

Jag var också rädd att min son skulle få problem med magen om jag bytte men tänkte att man kan ju testa. Har kört med vanliga nan 1 och det har gått jättebra. Inget magont eller förstoppning!! Så du kan ju alltid testa och se, hoppas det funkar för er också!!

• alexander2011
    Blondie82 skrev 2011-12-09 12:02:05 följande:
    Jag var också rädd att min son skulle få problem med magen om jag bytte men tänkte att man kan ju testa. Har kört med vanliga nan 1 och det har gått jättebra. Inget magont eller förstoppning!! Så du kan ju alltid testa och se, hoppas det funkar för er också!!

ja jag ska pröva :) vad skönt att det funkade bra för er. ska se vad min lillgrabb tycker om det hihi
  • Cupcake1985

Åh fler som inte gillar nya babysemp. Min lilla på 4 månader har vägrat att äta upp det sista i flaskan pga skummet. har även börjat spy mer och när jag pratat med andra säger de att barnen spyr mer av babysemp än av NAN. Så imorgon blir det en tur till affären. Hur har ni gått över från babysemp till NAN?

• Blondie82

Jag är glad att jag bytte till nan. Tycker skummet är jättekasst och jag förstår att bebisarna spyr och inte vill äta! Nu blir det nan varje gång!!

• alexander2011
    Cupcake1985 skrev 2011-12-12 20:29:16 följande:
    Åh fler som inte gillar nya babysemp. Min lilla på 4 månader har vägrat att äta upp det sista i flaskan pga skummet. har även börjat spy mer och när jag pratat med andra säger de att barnen spyr mer av babysemp än av NAN. Så imorgon blir det en tur till affären. Hur har ni gått över från babysemp till NAN?
    inte än men jag ska göra slut på den sempern som jag har kvar. har 2 st av den gammla sempern hemma inna de bytte receptet. av den nya sätte rhan lättare i halsen och får mer gaser. måste bero på skummet. ska pröva den vanliga nan men jag får gå över sucsesivt (eller hur det stavas). nån skopa nan i semper några dagar o öka senare.
  • Bullen i ugnen

Någon som har upplevt att skummet går ned i tarmen och bildar gaser? Min dotter har kolik redan och vill inte att det ska bli värre. Gav henne en flaska lemolac nu och tyckte att det blev väldigt mycket skum i flaskan...

• Blondie82
    Bullen i ugnen skrev 2012-03-20 10:05:51 följande:
    Någon som har upplevt att skummet går ned i tarmen och bildar gaser? Min dotter har kolik redan och vill inte att det ska bli värre. Gav henne en flaska lemolac nu och tyckte att det blev väldigt mycket skum i flaskan...
    Jag upplevde att det blev mer gaser i magen så jag bytte till NAN och då blev det mycket bättre!
  • Williamoliten

Min pojke är 10 dagar gammal och har fått semper lemolac sedan sin första måltid :)
    För honom funkar den jätte bra hittills, ersättningen tog slut en dag och det enda jag hade hemma var vanliga baby semp 1, tror han fick 3 flaskor totalt och han kräktes jätte mkt efter de måltiderna, bytte tillbka till lemolacen och allt blev bra. Han har inga problem med magen och är varken hård eller gasig. Hoppas det håller i sig.

Svar på tråden någon mer som har märkt att semper lemolac har blivit skummig?