• Anonym

gjorde det ont att göra abort hemma?

hur kändes d att göra abort hemma är i v 4

• Svar på tråden gjorde det ont att göra abort hemma?
  • Anonym

100 kr kostade det...som ett vanligt besök på kk
    påbörjade min abort  i går...och peppar peppar inte känt något ännu...får se hur det blir i morgon...v 8!

• Sweet life
    Anonym (Sofia) skrev 2011-11-16 09:16:58 följande:
    Det kostade ingenting för mig - var ju först inne och kollade mig då jag kände att något var fel och då konstaterade de att fostret dött men min kropp hade inte stött ut det själv. Detta besöket fick jag betala - fick en tid dagen efter att komma in och få tabletten - låg även kvar där under dagen för observation. Det kostade mig ingenting. Sjuksköterskan var otroligt gullig mot oss - kom in med kaffe och mackor
    Men då är det inte en abort! Är ganska stor skilland...
  • Anonym (Sofia)
    Sweet life skrev 2011-11-16 10:50:10 följande:
    Men då är det inte en abort! Är ganska stor skilland...
    Nej - det görs på samma sätt. Samma tabletter man får som ska starta utdrivningsprocessen.
  • Sweet life
    Anonym (Sofia) skrev 2011-11-16 10:57:40 följande:
    Nej - det görs på samma sätt. Samma tabletter man får som ska starta utdrivningsprocessen.
    Ja, men det handlar inte om att man väljer att gå in och avsluta en graviditet. Din graviditet var redan avslutad, men kroppen hade inte fattat det. Kallas MA missed abortion. Alltså ett missfall där kroppen inte riktigt är med på noterna... Har själv vart med om det men har fått vänta ut tills kroppen själv satt igång det efter några veckor...

Dem hade lika gärna kunnat gå in och skrapat dig...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-16 10:48:51 följande:
    100 kr kostade det...som ett vanligt besök på kk
    påbörjade min abort  i går...och peppar peppar inte känt något ännu...får se hur det blir i morgon...v 8!

Sätter det inte igång samma dag? Hur lång tid tar det, från början till slut?
  • Sweet life
    Anonym skrev 2011-11-16 11:53:14 följande:
    Sätter det inte igång samma dag? Hur lång tid tar det, från början till slut?
    Först ett besök för att bestämma hur långt gången du är. Sen får man komma dit för att få två tabletter man ska svälja två dagar innan själva aborten... Jag har för mig att man då får med sig tabletterna hem som man antingen ska föra upp i slidan eller svälja... Annars får man komma till sjukhuset igen två dagar senare för att genomföra själva aborten. två veckor senare ska man dit igen på kontroll för att se så allt kommit ut och att det ser bra ut!
  • Anonym
    Sweet life skrev 2011-11-16 11:57:16 följande:
    Först ett besök för att bestämma hur långt gången du är. Sen får man komma dit för att få två tabletter man ska svälja två dagar innan själva aborten... Jag har för mig att man då får med sig tabletterna hem som man antingen ska föra upp i slidan eller svälja... Annars får man komma till sjukhuset igen två dagar senare för att genomföra själva aborten. två veckor senare ska man dit igen på kontroll för att se så allt kommit ut och att det ser bra ut!

Aha. Tack då har jag mer koll. Glömde helt av att fråga när jag ringde.

Någon som vet om illamåendet försvinner snabbt efteråt? Graviditetsillamåendet alltså.
  • Sweet life
    Anonym skrev 2011-11-16 12:23:53 följande:
    Aha. Tack då har jag mer koll. Glömde helt av att fråga när jag ringde.

Någon som vet om illamåendet försvinner snabbt efteråt? Graviditetsillamåendet alltså.
    Vissa säger att alla symptom försvinner direkt efteråt...

jag vet inte då jag aldrig hann få några symptom de gångerna jag gjort abort...
  • Anonym

det är nog lite olika verkar det som....var igår hos läkaren som då sa att jag var i v 8. Dom frågade mig om jag var säker på mitt beslut. Ja sa jag..fick då gå och prata med en ssk som berättade hur det går till osv sen hämtade hon Tabletten...som jag svalde och där satte igång det jag var där för...fick med mig allt annat hem som jag skall ta  i morgon bitti...och då sätter det igång efter ca 2-3 timmar med allt ifrån kraftigt ont till lite lättare mensvärkar...önskar just nu bara att morgondagen var över!!!

• Anonym

Jag gjorde abort hemma förra veckan.   Det kändes som mensvärk,  men efter de smärtstillande tabletterna kändes det inget alls.  Blödde som vid mens ungefär, fast mer klumpar.
    Var orolig innan, men det var absolut inget att oroa sig för!   Gick väldigt lätt.
    För många år sen gjorde jag medicinsk abort på sjukhuset, och det gjorde inte heller ont, men jag blödde väldigt mycket mer.

• villockså

Jag har aldrig fött barn, men har gjort abort. Det är det värsta jag varit med om. Hade så ont ibland så jag ärligt talat inte visste var jag skulle ta vägen. Har däremot en kompis som gjort abort som inte kände nån smärta alls :P

• Anonym (Måndag)

Jag skall genomgå en hemma abort nästa vecka med start på måndag. Jag har gjort en hem abort för 6 år sen och jag spydde som en gris. Och så sju helsikes ont. Fick kramplösande medicin som en vän till mig hämtade ut medan sambon var hemma hos mig. På måndag när jag skall träffa läkaren skall jag be om den medicinen direkt. Sambons mamma skall vara hemma hos mig.

Svar på tråden gjorde det ont att göra abort hemma?