• Anonym (systerlesbisk)

Hej jag är sjuksköterska och lesbisk, din spontana tanke?

• Svar på tråden Hej jag är sjuksköterska och lesbisk, din spontana tanke?
  • Coyote

Min tanke är väl "varför skulle jag tänka något särskilt?" Du är ju knappast ensam om att vara det v

• Anonym

"Undrar vad hon klär ut sig till på Halloween?"

• Anonym (What?)
    Trust me skrev 2011-11-16 07:26:18 följande:
    Det är ok så länge du inte är student på en gynundersökning.
    Varför skulle detta vara ett problem? Med samma resonemang skulle ju inte manliga studenter få vara med på gynundersökningar heller.
  • PrimitivMan
    HäxanSurtant skrev 2012-01-20 00:33:49 följande:
    I vanliga fall, kunde jag inte brytt mig mindre.

Men eftersom du startat tråden så undrar jag om de är nått fel i huvudet på dig eller om du kanske bara är sugen på lite extra uppmärksamhet.

Hö hö jag nekrofil och slaktare, dökött är min grej
    Nej helt fel. Vi nekrofiler väljer arbete som begravningsentreprenör och liknande. Utmärkt nytt sätt att träffa nya partners på.

Perfekt att köra likbil, då har man sängplats med sig och allt.

Fast formalinlukten är förbannat jobbig dock.

"Necrophiles like it stiff"
  • Anonym (so?)

Vad är det för fråga? Har du fått negativ respons på det eller vad? *fattar inget*

• Rikard

Reaktion nr 1) Skiter väl jag i. Jag är intresserad av personalens medicinska kunskaper, inte deras privatliv.

Reaktion nr 2) Har du fått några kommentarer eller negativa reaktioner eftersom du startar tråden?

• Apmor2

Jaha!!?? jag är undersköterska och hetero, vad tror du (ts) om det??

• Dominant

Min spontana tanke är att du är ännu en i raden som gör allt för att få uppmärksamhet, till och med utnyttjar din läggning för det. Vilket denna tråd är ett bevis för.

• Wittra

Who gives a shit? Eller menar du att vår sexualitet kan påverka hur vi utövar våra yrken? Jag skiter i om läkaren., busschaffisen, sköterskan, kassörskan, chefen etc etc är bisexuell, homosexuell, transsexuell, prova-på-sexuell, nyfiken-sexuell eller tänder på ankor -så länge dessa individer utför sina jobb proffessionellt så skiter jag i vilket. Och det borde alla göra. Ens sexualitet har ingen med att göra!

• Anonym (?)

Hej jag är x och heterosexuell! Jag skulle inte bry mig om personens sexuella läggning ( ja såvida inte människan sa pedofil el liknande). De gånger jag träffat nya människor som ex säger att de har en flickvän ( lesbisk) så tänker jag snarare att det är härligt att de känner sig bekväma att prata om det precis som heterosexuella, att det kanske snart äntligen är lika accepterat i samhället.

• Anonym

Min spontana tanke...."vilket lyxjobb", (om du jobbar på sjukhus). På sjukhus finns det otroligt mycket ögongodis om man gillar kvinnor

• Anonym

Kan ärligt säga att om du presenterat dig så för mig när jag söker sjukvård hade jag bett om en annan sjuksköterska. Vill inte höra om vårdpersonalens privatliv.

Hade du hoppat över att du var lesbisk när du presenterade dig hade jag knappast ens funderat över din läggning. För mig är det väldigt ointressant vilka folk väljer att hoppa i säng med.

Jag vet många homosexuella som jobbar inom vården och vet nog ingen av dom som fått negativt om det.

• orpon
    Anonym (systerlesbisk) skrev 2011-11-15 21:17:09 följande:
    Åhhhhh.. lesbisk sjukhusporr.... heta sjuksyrror som leker med varandra...

Eller så tänkte jag: "så?" 
  • Madida

Min första tanke var: Varför starta en tråd om detta? Uppmärksamhetskåt?
    Min andra tanke var: Och?!

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
Svar på tråden Hej jag är sjuksköterska och lesbisk, din spontana tanke?