• CarolineW

Vad ha på sig på fin restaurang?

Ska gå på en tvåstjärnig restaurang imorgon och jag har ingen aning om vad som är normalt att ha på sig? Kan man ha jeans och sneakers? Känner mig inte bekväm i något annat.. Buhuu...Klädångest.. Hjälp!

• Svar på tråden Vad ha på sig på fin restaurang?
  • Sweet life

Skulle väl kanske inte rekomendera det...

Skulle gå på ett par snyggare byxor/kjol och en snyggare top, självklat INTE sneakers!

• Kinya
    Sweet life skrev 2011-11-16 10:24:55 följande:
    Skulle väl kanske inte rekomendera det...

Skulle gå på ett par snyggare byxor/kjol och en snyggare top, självklat INTE sneakers!
    Håller med Sweet life.
  • Lowika

Finns iofs snygga jeans; hela, rena, mörka. Med en snyggare top skulle jag nog tycka att det var ok med jeans under de förutsättningarna... Dock inte sneakers...

• CarolineW

Okej, vad synd. Men byxor är ok alltså! Härligt!

• Lowika
    CarolineW skrev 2011-11-16 10:31:23 följande:

Okej, vad synd. Men byxor är ok alltså! Härligt!

Absolut. Behöver ju inte vara kjol eller klänning!
  • Videli

Jag tycker dock inte som tjej att det är okej med jeans på en finare restaurang. Möjligen för en man om han har en snygg kavaj till.

• Lowika
    Videli skrev 2011-11-16 10:35:06 följande:
    Jag tycker dock inte som tjej att det är okej med jeans på en finare restaurang. Möjligen för en man om han har en snygg kavaj till.

men om man är tjej i jeans och snygg kavaj är det inte ok?.... hmmmm för min del handlar det nog mer om helhetsintrycket än om ett enskilt plagg!
  • La Lola

Du klär upp dig för din skull, inte för restaurangens (om de nu inte har nån klädkod dvs). 

Jeans kan du visst ha tycker jag.
    Det är ju ett modernt plagg. Nån finare skjorta eller topp och några snygga skor.

Allt måste vara bättre än den man jag såg på fjolårets julbord på stans finaste restaurang här i stan.
    Han hade knallgul hockeytröja!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • CarolineW

Jag har en jättefin kortärmad tröja jag kan ha. Ska köpa några fina byxor och skor. Nästan alla mina kläder är så luffiga så ni anar inte. Så blir det när man bor på landet.

• trebarnsmor

Du kan ha ett par svarta byxor med en fin topp till. Fint med en svart kavaj.
    Svarta byxor passar överallt tycker jag. Men då ska det inte vara tights.
    Gillar du kjol eller klänning passar det bra.
    Men satsar du på svarta byxor så passar dom sedan också.
    Ha en trevlig kväll. 

• accept

Tips, jag var på fin tillställning (VIP) för några veckor sedan, hade svart klänning från Inwear, svarta högklackat (christian louboutin) och sedan en marc by Marc jacobs clutch, svart den också.  Röd sjal i samma nyans som  sulan på skorna, det funkade toppen! Så: Något classy, av dyrare märke föreslår jag!

Svar på tråden Vad ha på sig på fin restaurang?