Ni som fick första barnet före BF, hur blev det med andra?
Ni som fick ert första barn före BF, när kom ert andra/tredje/fjärde? Jag fick mitt första barn fyra dagar före BF och är nyfiken på när nästa kan tänkas komma. :)
Ni som fick ert första barn före BF, när kom ert andra/tredje/fjärde? Jag fick mitt första barn fyra dagar före BF och är nyfiken på när nästa kan tänkas komma. :)
Fick min första fyra dagar före bf och andra kom fem dagar efter bf
Första tre v innan, andra en v innan.
Första barnet 2 v tidig
andra 1 vecka tidig
tredje 1 dag efter beräknat datum
fjärde en vecka sen
Så en vecka senare för varje barn
Första två dar innan bf, andra 18 dar innan bf.
Första föddes 11 dagar före bf med planerat kejsarsnitt för sätesbjudning
Andra föddes 14 dagar före bf med supersnabb spontan vaginal förlossning
Jag hoppas nästa kommer före BF också, allt efter 39+2 kommer ju kännas som övertid.
Första kom 3 dagar innan BF
Andra kom tre veckor innan BF
Ettan 39+1 (20 timmar) Tvåan 41+3 (3,5 timmar) Trean 42+0 (igångsättning, 1,5 timme) Väntar nummer fyra och har blivit lovad igångsätting i v 39+0 eftersom jag är så rädd för att inte hinna in.
Första barnet kom 10 dagar innan bf och tog 15 min att förlösa
Andra barnet kom 13 dagarn innan bf och tog 20 min att förlösa
Båda mina föddes precis en vecka före BF.. 1an startade spontant och 2a tog bm hål på vattnet.
Sonen kom 8 dagar tidigare. (1.a barnet) dottern kom 12 dagar tidigre. Så bägge kom före BF
1:a barnet: v.37+2
2:a barnet: v.37+6
Jag har fött fyra barn och alla har kommit en bra bit innan bf. Den som låg längst i magen är "bara" en månad tidig.
1.a barnet 3 dagar 'för tidigt' - på en söndag, flicka
2.a barnet 10 dagar 'för sent' - på en söndag, flicka
3.e barnet 5 dagar 'för sent' - på en onsdag, pojke
1:a 39+0 en flicka
2.a 41+0 en flicka
Jag började öppna mig i v .37 med andra barnet och snacka om att jag lände mig lurad när hon kom i v 41:(( Det som jag tyckte var roligt att båda vägde exakt 3100 g med tanke på att 2:a var 2 veckor äldre:)))
Kan tillägga att första barnet blev en pojke, andra barnet en flicka och tredje barnet en pojke :)