• Linmin

Vår granne har sin lille 2 åring fram utan bilbarnstoleller nåt:0

Vår granne har sin knappa 2 åring i framsäte utan bilbarnstol eller nånting:0. Pojken har åkt så länge, säkert sen han var ett och ett halvt..
    Tänk vad olika syn man har på saker o ting. Inte  min fyraaåring skulle får åka så.  

• Svar på tråden Vår granne har sin lille 2 åring fram utan bilbarnstoleller nåt:0
  • Dr Mupp

Nästa gång du ser dem åka iväg så. Ring polisen. Tror att en häftig böteslapp får dem att iaf köpa en framåtvänd stol till pojken,.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Misery
    Dr Mupp skrev 2011-11-16 16:42:59 följande:
    Nästa gång du ser dem åka iväg så. Ring polisen. Tror att en häftig böteslapp får dem att iaf köpa en framåtvänd stol till pojken,.
    Det gjorde jag en gång när en fd kompis åkte med sina barn lösa i bilen och bebisen i knät fram. Det enda polisen sa att vad ska vi göra åt det?
  • Dr Mupp
    Misery skrev 2011-11-16 16:45:52 följande:
    Det gjorde jag en gång när en fd kompis åkte med sina barn lösa i bilen och bebisen i knät fram. Det enda polisen sa att vad ska vi göra åt det?
    Det de kan göra är att stoppa bilen och ge dem en böteslapp på 2500 kr.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Cecci78
    Misery skrev 2011-11-16 16:45:52 följande:
    Den erafarenheten har jag också när jag pratat med en polis om detta.... tyvärr! Vet flera så små som åker helt utan bälte o stol, en brukar sitta i knät på föräldern som kör...
  • Daga

Såg för ett tag sedan en familj åka iväg från en affär, pappan körde, mamman satt i framsätet med ettåringen i knät. Jävla nötter.

• Parniara

Jag bor i Norge och här är det rätt många gästarbetare från öststaterna och där är det mer regel än undantag att de inte har bilstolar. Ser varje vecka minst en bil där ungarna står och hoppar i baksätet.

• sofiaolivia

Förstår inte hur man kan utsätta det mest värdefulla man har genom att köra bil osäkert?

Svar på tråden Vår granne har sin lille 2 åring fram utan bilbarnstoleller nåt:0