• kany05

Mansgris eller dagens pappa???

Nu lägger jag alla korten på borden & hoppas på svar.

Jag trodde inte alls det skulle vara så här att skaffa barn med min fästman. Men sanningen är den att han anser att det är jag som ska sköta barnen(vi har en gemensam son på 4 månader och en dotter som är min sedan ett annat förhållande).

Och jag försöker verkligen sköta allt, men nu ORKAR JAG INTE!!!

Om jag vill ha hjälp så anser han att jag ska be "snällt", alltså inte låta sur å gnällig. Men jag är det därför jag går sönder innuti!

Ska det vara så här kan jag ju lika gärna leva själv!

Hur ska jag göar vi att VI ska kommunicera och komma på en lösning som passar HELA familjen. Inte bara han!!

• Svar på tråden Mansgris eller dagens pappa???
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Jag tycker det är självklart att man skall hjälpas åt i sin familj nuförtiden. Ni behöver prata igenom ordentligt hur ni vill göra och se på vilket sätt ni kan komma överens. Det är också viktigt hur man gör när man skall prata. Jag menar att man visar varandra respekt och lyssnar på varandras åsikter. När man lever tillsammans är det avgörande att man kan samråda så att båda mår bra. En familj är ingen serviceinrättning där enbart den ene skall slita, det fungerar aldrig i längden. Du går sönder inuti för att han inte förstår hur du känner det. Det håller inte i längden. Ta det på allvar och ge dig inte.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Mansgris eller dagens pappa???