• pupi

han är mer sugen och frustrerad!!!

hej,
    jag och min man har verkligen ett problem med sexlivet. har 2 barn, 4,5 och 1,5 år som sover hela nätter båda två(fast man gå ju upp 6.30 varje dag,oftast jag).vi har sex ca 1 gång per vecka högst,vissa perioder hade vi bar 1 gång per månda(högst).Min man är jätte frusterrad öer detta.Sexlivet,när vi ha det är bra tycker vi båda.vi tycker båda att vi är attraktiva,får orgasm osv.så inget fel egentligen. jag bara är oftast så trött och orkar inte. sen kan jag vara sugen på dagen och tänker på det,men när kvällen och tröttheten kommer orkar jag inte. vi gjorde ett schema för några veckor sen att ha på bestämda dagar.2 ggr i veckan. det funkade faktiskt bra. coh mannen var en helt ny människa )men nu har jag tappat lusten lite igen och min man är helt förstörd. han blir irriterad och då blir det liksom värre. då vill jag ännu mindre.jag gör det mesta hemma,men är föräldrarledig,och han hjälper väl till,typ plockar ut diskmaskinen osv,lägger barnen när jag säger till,men jag har ändå huvudansvarte. har sagt till honom att det är därför jag är så trött och inte sugen pga att jag har så mycket att göra,men vet själv inte om det verkligen stämmer riktig. coh då blir han också sur, för att han menar att han verkligen försöker hjälpa till och att jag aldrig är nöjd.fast han fattar inte hur mycket hushållsarbete det är.fast han kommer hem 18 eller 19 varje kväll och jag är hemma,så det blir automatisk så att jag har tid att fixa.sen har vi städhjälp varran vecka för det värsta. sex vad ska vi göra...igår hade vi ett jätte bråk om det igen...suck.snälla ge mig råd...

• Svar på tråden han är mer sugen och frustrerad!!!
  • Anonym (vill ha mer)

Ja du... Jag har tyvärr lite ont om råd att ge, men vill ändå försöka svara. Utifrån vad du skriver så tycker jag att det låter lite som att det blir tydligast i er sexuella relation att det egentligen haltar i kommunikationen/känslan/sättet att hantera andra saker. Låter lite som att du upplever att du inte blir tagen på allvar och uppskattad för den du är (och behöver vara) just nu, som att det liksom inte räknas att du drar ett tungt lass för att få er tillvaro att fungera och då blir sexet ett ytterligare krav där du känner dig pressad och som du förlorar lusten till. Kan det vara så? Och i så fall så är det ju viktigt att ni för den diskussionen också och att ni hittar sätt att bekräfta och lyfta dig så att du får känna dig tillfreds med dig och din situation. Gör man det så kan ju lusten infinna sig och man får dessutom lust till och nyfikenhet till den andra igen. Annars är risken stor att man upplever den andra som krävande och som att man blir pressad att ta ytterligare ansvar för relationen.

Är själv den som vill ha mer i min relation och när jag nu såg ditt inlägg så väcktes de här tankarna hos mig om att jag kanske behöver se mer till helheten i relationen med min partner och hitta sätt att bekräfta honom på som jag kanske inte alls tänkt på tidigare. Det blir så lätt att den som har ett konkret "klagomål", som brist på sex, stirrar sig blind på detta och drar med sig partnern i dessa diskussioner eftersom den andra kanske inte har lika lätt att sätta fingret på vad det är som gör att relationen inte känns helt rätt.

Oj, det blev långt. Hoppas att det väckte lite tankar och gav någon idé iaf. Och så håller jag tummarna för att ni löser det.

• Anonym (en äkta man)

Hej!
    Det du skriver liknar väldigt mycket våran situation hemma också. Jag skulle nästan kunna vara din man.

I vårat fall upplevde jag det som om min fru inte såg/tog tag i/brydde sig om problemet och inte hade nån lust att göra något åt det. Vi ligger nästan 10 år före er gällande barnen, dvs problemet har hållit på länge och jag har "härdat" ut. Nu har jag satt stopp och tvingat oss att gå i terapi. Vet egentligen inte om det hjälper men nu diskuterar vi i alla fall problemet de stunder vi går i terapi. Det är inte omöjligt att det är något i vårat förhållande som gör att min fru inte "vill knulla så ofta". jag vet inte.

Tycker i alla fall att det är bra att du ser problemet och jag tycker att ni skall gå i terapi. Om inte för att visa din man att du ser med allvar på detta. Tro mig, att ständigt bli avspisad när man vill gosa tar hårt som f-n. helt klart.

Bra om ni tar tag i frågan. Det kan ju vara ok att det blir mer sällan ett par år men blir det en vana så tar det jädrit hårt och en skilsmässa tycker inte jag man skall ge sina barn i present.

Lycka till!

• skudder

Jag känner igen detta.

Min fru pendlar totalt ca 9mil per dag och orkar helt enkelt inte ha sex så ofta.När vi väl har det är det jättebra.
    Eftersom vi har barn oxå så blir det påverkande i bland.Visst försöker man komma iväg på tu man hand men vi har inga självskrivna barnvakter.Ett tag blev hon stressad då jag bara sovvände mig i sängen o trodde jag ville ha sex.
    Men det viktiga är väl att du är öppen om detta likväl som han o om möjligt försöker förändra situationen.
    För egen del tycker jag att om det går en månad el mer mellan gångerna man har sex så får man lite svårt tända till..det blir lite jaha hur gjorde man nu känsla..speciellt omdetär ett tillfälle som "dyker upp plötsligt".

För våran del är det tyvärr lite svårt förändra el vi accepterar situationen med nöd å näppe.
    Min fru skulle få gå ner runt 5000 om hon fick jobb här i stan.Vår dotter går på en bra skola+att skulle jag ta ett jobb på annan ort skulle jag förmodligen få gå ner kraftigt i lön.Så ekonomin+dotterns skola hindrar oss från att förändra situationen.
    Kanske finns det saker som du å din man kan förändra för att lusten ska komma tillbaka.
    Trötthet är dock rena döden för lust,lättare med lust t o m om man är rejält bakfull.

• jonte02

jag är mitt uppe i det din kille/du/ni går igenom. Jag har tyvärr insett/konstaterat att det är hyggligt svårt att få till nåt vettigt av detta "dilemma". Jag har pratat med min fru om min lust och att jag älskar att ha sex med henne osv.

Vi, till skillnad från er som det verkar, hjälps åt med allt i hemmet och det som rör familjen. Men både när min fru var mammaledig och när jag var pappaledig så gjorde ju den som var hemma mest i hemmet helt klart. Men när båda var hemma hjälptes vi åt med nattning o så. Antingen får du sköta hål i huvudet på honom att hjälpa till och hoppas att han sakta förstår och hjälper till eller så kanske du kan "skita" i vissa grejer så han själv ser att vissa saker inte längre blir gjorda!?

Men när det gäller sex och att få nobben/"nej jag orkar inte" eller liknande gör tyvärr mig lite nedstämd och grinig. Jag hoppas att jag kan jobba bort denna mindre braiga egenskap så småningom, men det är inget beteende som jag är speciellt stolt över direkt. Inget blir bättre av det och chanserna till sex blir endast mindre. Du kanske kan ge honom en hjälpande hand i mellan varven om du inte orkar ha sex? (bara ett förslag och det kan gälla åt andra hållet med). Om du vill ha sex med din kille/man kanske du på något sätt kan hitta lusten? Jag vet inte hur, men om viljan finns, finns ju vissa förutsättningar iaf. Jag har märkt att min fru gärna går i försvarsställning när jag tar upp detta för samtal. Det är lätt att man kanske känner sig anklagad. Ett tips är att försöka lägga ner skölden och föra en vettig dialog kring ämnet.

Hoppas ni löser det ihop.

Svar på tråden han är mer sugen och frustrerad!!!