• Ampellilja

Vännerna efter BF

Jag fick nyligen barn och en del vänner sa upp kontakten för de vill inte ha med pappan att göra andra för de blir inte samma sak med en bebis o andra är arga på mig för jag inte har samma tid för dom nu som innan då de inte förstår hur de  e att vara mamma.. de menar ju på att du går ju bara hemma hela dagarna o gör ingen ting,.. men en 3månaders baby tar upp ganska mkt tid.. hur ska man göra för att få dem att förstå?

• Svar på tråden Vännerna efter BF
  • 071001

Gå dit med öppet sinne och glatt humör bara .

• Ampellilja

Glad är jag nästintill ALLTID o en optimist för den delen med.. så på den fronten skulle de nog gå bra.. men jag vet många som är utfrysta i byn för de flyttat hit senare dock är de inte så farligt med mig ännu då jag är sambo med en infödd

• 071001

Vad är det för en knasig by. De ska väl vara glada att folk flyttar dit och inte bort!

• Ampellilja

ja de e lite lustigt.. men jag vet att dom som inte blivit acc här har olika former av problem,. ofta handlar de om att de inte är hela o rena eller missköter hus o så.. elledr så väljer de att flytta in i ruckel o gör inget åt de.. så de kan ju vara så enkelt att de e sådant som gör att de int4 accepteras

• 071001

Vi låter det vara osagt helt enkelt, det gäller nog inte dig som du skrev.  Lycka till!

• Never ending story

Sen kan de ju faktiskt va såhär med... vilket ja kännt tyvärr allt för ofta.. att man som vän inte längre är viktig, de e bara nya vänner o andra som har barn som förstår och du vänta tills du själv får så fattar du. vafan e de dom vill ja ska fatta?.. tycker de e taskigt med när dom vet man vill ha.. jag har två bonus ungar ja levt med sen dom va pytte o sambon inte allt för erfaren så ja fick som väldigt ung bara pang kliva in o bli morsa till två andras ungar, o har aldrig haft me ungar o göra, så jo jag vet vist va de handlar om.. ja tycker de e taskigt av många o säga så om folk som inte har barn, alla e olika vissa tycker som ni beskriver men vissa e de faktiskt ni själva som trycker undan... ni märker kanske inte själv erat beteende. många verkar tycka dom e så mycke bättre när dom fått barn med, typ översittar grej.. nu e de ju oxå olika... man prioriterar, punkt slut o e man för trött så accepterar ens vän d o kanske tillomed kan hjälpa o avlasta

• Ampellilja
    Never ending story skrev 2011-11-17 15:15:25 följande:
    Sen kan de ju faktiskt va såhär med... vilket ja kännt tyvärr allt för ofta.. att man som vän inte längre är viktig, de e bara nya vänner o andra som har barn som förstår och du vänta tills du själv får så fattar du. vafan e de dom vill ja ska fatta?.. tycker de e taskigt med när dom vet man vill ha.. jag har två bonus ungar ja levt med sen dom va pytte o sambon inte allt för erfaren så ja fick som väldigt ung bara pang kliva in o bli morsa till två andras ungar, o har aldrig haft me ungar o göra, så jo jag vet vist va de handlar om.. ja tycker de e taskigt av många o säga så om folk som inte har barn, alla e olika vissa tycker som ni beskriver men vissa e de faktiskt ni själva som trycker undan... ni märker kanske inte själv erat beteende. många verkar tycka dom e så mycke bättre när dom fått barn med, typ översittar grej.. nu e de ju oxå olika... man prioriterar, punkt slut o e man för trött så accepterar ens vän d o kanske tillomed kan hjälpa o avlasta
    min ena kompis trodde att jag kunde lämna min dotter hemma när hon va tre veckor hos sin pappa då jag he ammade.. hon trodde det funkade att åka ifrån allt o umgås med henne för hon tycker de skulle vara jobbigt att dottern va med om vi skulle fika.. så visst de kanske va jag som tryckte bort henne men hon ville inte fatta att jag har ett ansvar för min dotter utan jag bara kan lägga över allt på pappan. . okej nu när jag inte ammar längre så kan jag låta pappan ta hand om henne men samtidigt vill jag inte lägga över allt ansvar på honom i flera timmar för att jag ska roa mig.. hon ska ju kunna följa med mig på en fika med mina kompisar men de funkar inte för kompisarna för dom har inga barn o vill inte ha kraven med tider o så
  • Never ending story

Ja men då e de ju rätt uppenbart att de e ngt fel på din polare eller hur? ja hade fått ett utbrott på min polare om hon sa så till mig när ja hade en ny liten bäse

• Ampellilja
    Never ending story skrev 2011-11-17 19:48:59 följande:
    Ja men då e de ju rätt uppenbart att de e ngt fel på din polare eller hur? ja hade fått ett utbrott på min polare om hon sa så till mig när ja hade en ny liten bäse
    Jo jag är ganska sur på henne... jag ser inte det som ett okej beteende men hon kan verkligen inte förstå hur de e att ha barn. jag förstod det innan jag fick min dotter efter som sambon har tvillingar sedan innan så de gör att man har förståelse för hur de e att ha barn o så.. inte så stor skillnad att få egna mer än kanske känslan,.,, men hon hatar barn o vill inga ha mer än möjligen skicka vidare sitt arv men inte mer
  • Never ending story

hon låter inte som ngt o ha... hur gammal e hon? låter som en 15åring... ja hade inte velat ha en sån som henne i min närhet ändå speciellt inte i närheten av mitt barn, som hon verkar fara illa av

• Ampellilja

Hon är 25.. nej jag vill inte ha henne i min närhet längre... de e lite så nu för tiden vill man ha med mig o göra får man acc min familj med

• Never ending story
    Ampellilja skrev 2011-11-18 09:46:57 följande:
    Hon är 25.. nej jag vill inte ha henne i min närhet längre... de e lite så nu för tiden vill man ha med mig o göra får man acc min familj med
    tummen upp, de gillar jag.. hälsa henne om hon hör av sig inte att du fattar själv när du får barn, för de e nertryckande utan att det här e min familj och dom kommer alltid gå i första hand, (har hon egen familj, mamma pappa syskon?) så kan du ju lägga upp de så.. blood is thicker than water
  • WiJu

Brukar kunna finnas "kyrkis" också. Dit får jag gå då det inte finns något annat på denna lilla ort. Det fikas och leks och sen sjunger man barnsånger (ja några om gud, men det kan man ju ta även om man inte är troende)
    ALLA är välkomna! 

• Ampellilja
    Never ending story skrev 2011-11-18 10:05:25 följande:
    tummen upp, de gillar jag.. hälsa henne om hon hör av sig inte att du fattar själv när du får barn, för de e nertryckande utan att det här e min familj och dom kommer alltid gå i första hand, (har hon egen familj, mamma pappa syskon?) så kan du ju lägga upp de så.. blood is thicker than water
    Tyvärr bryr hon sig inte om sin mamma o pappa o syskon har hon inga.. hon har bett sin pappa dra åt helvete för att han inte haft tillräkligt med pengar för att ge henne det hon vill ha.. men jag skulle aldrig säga till henne att du förstår när du får egna barn.. men som du säger att förklara att min familj e prio 1 o vännerna kommer tvåa..
  • Never ending story

Ja men du hör ju.. de e ju ngt fel. hon låter som en trottsig 15 åring! nej fyy veck med henne tills hon vaknar upp o börjar bli vuxen hon bådar ju problem den här tjejen låter de som

Svar på tråden Vännerna efter BF