Mini bebis har börjat kräkas
Hej!
Min bebis föddes 6 november och har varit världens lugnaste och finaste. Hon har ökat fint i vikt och ätit utan problem.
Idag på morgonen kräktes hos väldigt mycket efter sin "frukost" och vid nästa mål likadant.
Hon har aldrig kräkts tidigare mer än fostervatten dag 1. Dessa spyor har varit gryniga, vita och luktat spya.
Hon skriker aldrig förutom när hon är hungrig då får vi mer en signal än ett skrik. Idag skrek hon för första gången, men bara en kortis (ca 30 sekunder).
Hon har även ändrat hur hon äter. Förut sög hon tag och släppte inte förrän hon var klar. De två senaste dagarna har hon varit väldigt ivrig och andats hastig när hon kommer nära bröstet. Hon släpper taget två tre gånger under en 30 min amning för att rapa eller vila. Hon känns väldigt stressad.
Jag vet att bebisar ofta förändras efter en vecka eller två och det är väl dags att min bebis börjat blir lite besvärlig.
Jag har hört att plötsligt kräkande kan bero på att hon ätit för mycket eller är stressad.
Jag skulle bara vilja veta när man ska bli orolig och vad man ska göra för att kanske undvika att hon kräks.
Lina