har ont i magen och hjärtat över julen...
Sitter här och gråter, känner att jag snart går i tusen bitar. Vi har alltid haft en bra ekonomi trots lägsta FP och endast en inkomst på 80% tjänst. Men dom senaste tre månaderna så fick jag börja plocka ut mindre föräldradagar pga dagis, och mannen fick inte lika mycket extrajobb som tidigare för att komma upp i 100%. I samband med detta blev hunden sjuk, så sparkontot rök.
I två månader har vi levt på marginalen, inga "nöjespengar" och jag var för första gången i våra liv tvungen att ansöka om ett kreditkort. 10 000 kr (det lägsta man kunde söka). Har använt ca 1000 kr nu.
Trodde denna månad skulle bli bättre, men inser nu att det blir samma skit. Vi klarar räkningar, mat och så. Men kommer i princip inte ha en krona över. Julklappar då!? Jag mår så fruktansvärt dåligt. Dessutom är det bokat sen länge ett julbord med vår närmsta familj om tre veckor.. Något vi nu måste ställa in. Hur roligt är det att behöva stå med svansen mellan benen och behöva erkänna att pengarna inte ens räcker till ett julbord? Och tankarna snurrar nu om vi ska behöva köpa julklappar på kreditkortet för att inte behöva skämmas ännu mer..
I januari blir det bättre, då kan jag plocka ut mer föräldradagar samt mannen får studiebidrag (studerar på distans) och vi kan söka bostadsbidrag . Men just nu känner jag att jag orkar med problemen som uppstår med julen =(