och skrev 2011-11-20 00:16:50 följande:
Jag tycker att det är oerhört fascinerande att du lägger över ansvaret på föräldrarna i vissa fall, och i andra fall inte. Skolan har ansvar i vissa fall, och i andra fall inte.
Jobbar du i bamba och är sur för att du har för mycket att göra på jobbet, eller är du bara allmän islamofob? Är det inte mer konstruktivt att du tar upp personalbristen med din chef eller ser dig omkring och försöker inse att Sverige är ett mångkulturellt samhälle där alla har rätt att samexistera?
Är du muslim eftersom du hela tiden återkommer till dom på det ena eller andra sättet.
Ansvaret för barnen är föräldrarnas,specellt om det är deras fix ideer som ska följas.
Om jag säger till mitt barn han hon inte får äta maten i skolan då kan jag inte bli sur om hon inte får gå på resturang på skolans bekostnad!
Om mitt barn har läs svårigheter så hjälper jag henne så mycket jag kan ,men hon ska också ha hjälp i skolan eftersom skolan är till för att lära ut grundläggande kunskaper..inte för att mata mitt friska barn med specialrätter!
Jag jobbar inte i bamba och har inte startat denna tråden,men jag antar att den som är ts ville ha debatt om detta.
För sista gången nu,för du har problem med att förstå det har du visat i nästan alla inlägg.
JAG PRATAR OM ALLA FULLT FRISKA BARN SOM SKA HA SPECIELKOST AV INGEN ORSAK ALLS ELLER FÖR ATT FÖRÄLDRARNA HAR FIX IDEER.
Alla barn som blir sjuka av viss mat,har allergier eller diabets ska få specialkost givetvis.