Upptagen skrev 2011-11-25 19:10:06 följande:
Nej, det låter rätt lika förutom att vi inte har någon backe att dra upp pallarna för, men i övrigt så måste vi springa fram och tillbaka mellan varuplock och kunder i kassan då vi jobbar mycket ensamma trots att butiken är stor. Vet precis vilka hyllor du pratar om och såna har vi med, nästintill omöjligt att plocka upp varor på nedersta hyllan och det ska ofta flyttas om för att hålla nyhetsvärdet i butiken.
Jag skickade in samma ansökan som förra gången med några förändringar (det har bara gått två år sen sedan förra gången jag var gravid), så jag förstår inte på vilket sätt mitt jobb blivit lättare enligt dem...
Åh, funderar på att överklaga men känner att orken är sådär.

Känns ju som om det slutar med sjukskrivning annars om jag inte fixar det i vilket fall som helst. Förra graviditeten blev jag sjukskriven på 50% redan innan HPn började gälla.
Jo precis, vi jobbar också ensamma en hel del, eller möjligtvis 2 pers, men är en liten butik. Är 5 anställda sammanlagt som driver butiken.
Mins sons dagisfröken blev nekad sitt förra barn för 2 år sedan trots att alla andra på förskolan blivit beviljade, och hon överklagade så högt upp det gick men fick ändå ingenting. Denna gången fick hon full. Så sjukt! Försök orka överklaga, men vet hur det är. Jag orkade aldrig förra gången utan bara godtog deras beslut. Jag har vart halvtidssjukskriven sen v 22+3 denna gången. Senast försökte jag inte ens bli sjukskriven eftersom man hade hört att det var så svårt och så hade jag en chef som ansåg att jag antingen fick bli helttidssjukskriven, eller inte sjukskriven alls typ. Och jag var ung och osäker och bet ihop. Men det märks att det tär på kroppen att vara gravid tätt för allt har kommit mycket tidigare och vart mycket värre och så har man dessutom en liten hemma som precis fyllt 2 år som kräver sitt. Hoppas det löser sig för dig i alla fall!!!!