Av den anledningen valde vi nu att inte göra KUB-test. Visste helt enkelt inte vad vi skulle göra om det gav dåliga siffror... Däremot kan jag säga att det finns många fler handikapp vi är räddare för än ds. Autism, olika hjärnskador, you name it... Kan du försöka tänka att den lille kämpen du har i magen är ert barn, oavsett om det har ett handikapp eller inte? Så tänkte vi när vi velade kring om vi skulle göra KUB eller inte... Jag har blivit gravid, det här är vårt barn, vårt lille pyre.. Är det något fel på det så är det fortfarande det.. Då var det väl meningen att vi skulle få ett handikappat barn, eller nåt (nej, jag är inte religiös
) Jag tror nämligen att om du ska försöka bestämma kommer du bli galen till slut. För som du säger, det finns en risk att barnet har ds, och det finns en risk för missfall.. Det är ju ett jättesvårt val. Det bästa är kanske att bara slappna av och tänka som jag skrev innan, det är ert barn, hur det än kommer se ut eller hur det kommer vara...
Sen är det ju ändå ganska liten risk tycker jag... En chans på 189... Förmodligen är det fullt friskt, som de flesta barnen ju faktiskt är.
En annan sak du kan fundera på är också om du är säker på att du skulle göra abort om det visade sig att barnet har ds? För är du inte det ska du ju inte göra fostervattenprov tycker jag...
Lycka till med allt och hoppas du kan komma fram till ett beslut som känns rätt så att du kan njuta av din graviditet.