• Otäck

Men alltså - det här med tunika och leggings då?

Jag tänkte vara modig och avvika från mitt vanliga "jeans och linne" (tänkte att tunika och leggings skulle passa min "post barn-kropp" bättre) och köpte hem ett gäng fina tunikor och ett par svarta leggings från Ellos. Tunikorna är jättefina, men en sak förbryllar mig. Kan man verkligen ha bara leggings till tunikor som slutar strax under skinkorna?! Blir det inte lite vääääl... avklätt? Alla tunikorna utom en är så korta att de slutar precis under rumpan och det känns inte bekvämt att gå ut bland folk så. Sitter jag ned och reser mig upp så har tunikan åkt och och halva rumpan syns (i leggings/tights då, hehe). Fast det är inte alls lika fint om man har ett par jeans på sig till - men det är kanske det man ska ha till tunikor, och klänningar till leggings? Eller vad?

Och kan man ha strumpor till leggings eller ser man helt hollo ut då? Eller går man omkring barfota hemma hos folk om man är och hälsar på? Känns ju inte heller så kalas.

Hjälp mig snälla, jag har noll koll! :(

• Svar på tråden Men alltså - det här med tunika och leggings då?
  • L E A

Det finns ju tjockare "leggings" som kallas för treggings/jeggings dom är mer åt strechbyxhållet.

• Veronica 223

Jag har ankelsockar till leggings, och en tunika som slutar under rumpan är INTE OK i leggings, då får man ha jeans till. Stickade klänningar och längre tunikor, jättefint till leggings, men det är inte byxor, syns röven om du böjer dig fram är tunikan för kort för leggings. Tycker jag.

Det går inte att bli kommunist för att lösa fritidsproblemen!
  • Otäck
    Veronica 223 skrev 2011-11-20 00:55:54 följande:
    Jag har ankelsockar till leggings, och en tunika som slutar under rumpan är INTE OK i leggings, då får man ha jeans till. Stickade klänningar och längre tunikor, jättefint till leggings, men det är inte byxor, syns röven om du böjer dig fram är tunikan för kort för leggings. Tycker jag.
    Nej, lite så tänker jag också. Jag har sett vissa ha så korta tunikor till leggings ute att man har sett rumpan sticka fram nertill, och tyckt att det ser jäkligt olämpligt och ovårdat ut. Ett par "slim"-jeans kanske kan funka till kort tunika.
  • ShutUp

Tycker tunikan ska gå en bra bit ner över röva! MÅNGA överviktiga drar på sig ett par leggings och så har dom linnen till som slutar över röva :0 dessa är oxå så tajta att rövklyftan syns :( man ser varje celulit :( Huaa

Ps har inget i mot överviktiga är själv en tjockis, men försöker klä mig efter min kropp :)

• Veronica 223
    Otäck skrev 2011-11-20 00:59:02 följande:
    Nej, lite så tänker jag också. Jag har sett vissa ha så korta tunikor till leggings ute att man har sett rumpan sticka fram nertill, och tyckt att det ser jäkligt olämpligt och ovårdat ut. Ett par "slim"-jeans kanske kan funka till kort tunika.
    Ja absolut, eller tjockare jeansleggings som ser ut och känns som streatchjeans.

"Leggings aren´t pants so cover your ass" som det sägs.
  • skratta

tycker inte alls att det är snyggt alltså det är så mycket fjortis.

• Veronica 223
    ShutUp skrev 2011-11-20 01:00:13 följande:
    Tycker tunikan ska gå en bra bit ner över röva! MÅNGA överviktiga drar på sig ett par leggings och så har dom linnen till som slutar över röva :0 dessa är oxå så tajta att rövklyftan syns :( man ser varje celulit :( Huaa

Ps har inget i mot överviktiga är själv en tjockis, men försöker klä mig efter min kropp :)
    Ja usch och fy, gärna foppatofflor till det sen, fy f*n osmakligt.
  • Otäck
    skratta skrev 2011-11-20 01:02:08 följande:
    tycker inte alls att det är snyggt alltså det är så mycket fjortis.
    Vadå för något? Korta tunikor till leggings, eller tunika och leggings överhuvudtaget? Är det det sistnämnda så känns min tidigare stil med jeans och linne mer fjortis faktiskt. ;)
  • Izap

Jag har en tight trikåkjol under som går en liten bit längre ner. Det avdramatiserar lite.
    Så man ser en bit av kjolen under tunikan men då kjolen är svart stör drt inte och man känner sig lite mer påklädd. Jag köpte min på JC, den är i lite " hårdare" kvalitet.

• Tokstolla

så länge nederdelen (byxor, leggings, treggins what ever) inte är genomskinliga (ställ dig i dagsljuset ute och be familj och vänner att vara ärliga mot dig). För det finns inget värre än alla dessa kvinnor som går i på tok för genomskinliga nederdelar, vilket resulterar att det ser ut som om de gick i strumpbyxor.

• cpOFFER

Det är ju en konst i sig att lyckas i leggings och plagg som slutar precis under rumpan. Jag bär oftast sådana plagg. Dock tjockare leggings, svarta.

• PetraK

Jag brukar ha ett långt linne som slutar på låren, om tunikan är lite kort...

• cpOFFER

Ja precis, ett långt tight linne under. När det inte är jättevarmt så kan man med fördel ha dubbla Tights

• Husis

Om man har leggings som ser ut som strumpbyxor tycker jag att det är för avklätt med tunika precis under rumpan. Men jag har ett par tunikor som är av modellen "lite för kort klänning" och då tycker jag det funkar med tjockare leggings till.

Men aldrig så man riskerar att skrevet syns när man varken sitter eller står. 

• adiscobloodbath

Jag håller med tidigare inlägg om att köpa en trikåkjol/underklänning eller ett längre linne som sticker ut lite under tunikan. Känns mycket mer klätt och man slipper vara orolig för att visa rumpan :) Tycker man kan ha strumpor i samma färg som leggingsen så slipper man gå barfota.

• Otäck
    Moppepojke skrev 2011-11-20 07:43:54 följande:
    Det är ju en konst i sig att lyckas i leggings och plagg som slutar precis under rumpan. Jag bär oftast sådana plagg. Dock tjockare leggings, svarta.
    Bär upp det gör jag, jag tycker jag är döläcker här hemma med mina långa spiror och en kort tunika med leggings/tights - men jag vette sjutton om jag skulle våga mig ut klädd såhär. ;)
  • 010306

Brukar ha tjocka svarta leggins & tunika / top som slutar strax under baken. Kan man bära upp det så why not! ;)
    Brukar oxå ha såna strumpor som länkades till ibland.

• 010306

ett längre tight linne under har jag i gränsfall där baken riskerar åka fram

Svar på tråden Men alltså - det här med tunika och leggings då?