• Chilli

Vilken bilstol ska jag ha?

Min pojk blir 3 i januari, nu ska lillbror ta över hans bilstol (han blir 1 år i februari) så jag undrar helt enkelt:
    Vilken bilstol ska jag nu köpa till min store pojk? För den ska ju vara bakåtvänd!
    Finns det bakåtvända stolar som håller några år? Har ju hittat bra stolar men de är framåtvända från typ 15-30 kg, finns de i bakåtvända oxå?
    Skriv gärna märke & modell.

Är inte så insatt i detta ämnet som du märker för saken är den att vi har inte ens någon bil (!?)....Men mina föräldrar har som vi lånar ibland Sen vill vi inte vara "låsta" som man ju lätt blir om man inte har bilstolar till barnen!!!

Tack på förhand!!!

• Svar på tråden Vilken bilstol ska jag ha?
  • Gabzan

Jag ska göra samma sak så jag hakar på. Mina barn blir ett å tre i januari

• tinis77

Britax two-way räcker länge bakåt. Min äldsta är 6 och kan sitta i sin i kanske ett halvår till (bakåt såklart).

• Dimitra

När min dotter fyller tre är det dags för lillebror att ta över hennes bakåtvända bilstol. Då blir det en Britax two-way för den stora

The Dimitra universe.
  • Chilli

Det får bli en Britax Two Way!!!!

Tack för att ni tog er tid & svarade

• Joico

Bra val Glöm inte att prova Two-wayen i bilen bara. Gärna med barnet också.

• Lantani

Britax two way absout, men se till att testa i bilen också!
    Vi har en two way till sonen som är ca 99 cm, 13,5 kg tung. Han sitter super. Bifogar en bild!
    Lite trångt för benen så som stolen är monterad på bilden, men har monterat stolen längre ut på sätet, så han sitter super igen!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Cecci78

Ja den räcker länge, min 128 cm-pojk får plats i den men det är på gränsen nu när han väger 24 kg drygt.

Svar på tråden Vilken bilstol ska jag ha?