Vad bjöd ni på efter dopet ?
Vad bjöd ni på efter dopet ? Vi har gäster som kommer ha åkt långt så vi är inne på nån slags mat och sen doptårta och kaffe men vad ska man bjuda på ?
Vad bjöd ni på efter dopet ? Vi har gäster som kommer ha åkt långt så vi är inne på nån slags mat och sen doptårta och kaffe men vad ska man bjuda på ?
vi bjöd på smörgåstårta och så kaffe och vanlig gräddtårta efteråt!
Vi hade smörgåsbuffé, att man fick göra egna mackor, och så tårta/kakor.. Kaffe/te/saft/läsk..
Våra gäster kom blandat från 5min ifrån oss till 16 mil ifrån oss och det kändes lagom..
Smörgåstårta till vuxna och bullens varmkorv med bröd till dom barnen som inte åt av smörgåstårtan.
Sen vart det lite kakor och tårta till kaffet...
På sonens dop vart det tårta på tårta. Dvs smörgåstårta och sen tårta. På dotterns dop gjorde vi en jättestor salladsbuffé med alla tänkbara saker på. Sen tårta efteråt.
Hur många gäster hade ni? Känns så dyrt med smörgåstårta men det är ju så gott! Vi tänkte eventuellt köpa tårta och ha, men med 60 gäster skulle bara tårtan gå på ca2tusen.. Allt för att slippa hålla på och göra massa extra inför dopet själv.
Sen undrar jag en sak. Vi ska döpa i kyrkan. Men kommer vi ändå få fixa med fikat själv eller kan kanske nån från församlingen göra det? Hur kul är det att bjuda upp gäster 100 mil ifrån och sen behöva stå i köket...
Vi hade några väldigt matiga sallader med tre sorters hemgjorda dressingar, smörgås och prinsesstårtor till efterätt.
Tack för era svar vi är inne på smörgåstårta med, och sen tårta. Smidigt så slipper man stå där och krångla utan kan bara ställas fram maten.
Första barnet hade vi bara kaffe, bullar, kakor och tårta.
Andra barnet gjorde vi sallad. Vi ville egentligen ha smörgåstårta men med glutenallergiker, mjölkallergiker, vegetarian, ej fiskätare m.m bland de bjuda så gjorde vi olika skålar med sallad, tomat, gurka, oliver, paprika, kättbular, skinka, räkor, majs, ost, pasta med mycket mera + bröd och olika såser. Då kunde alla komponera sin egen sallad efter öskemål och smak.
Efter det bjöd vi på kaffe och kaka.
Vi hade fika, (var 1:a advent) så vi hade lussebullar,pepparkakor, tårta, kaffe osv. Sen hade vi sagt till de som åkte långt (17 mil) att vi äter ihop efter hos oss sedan. (och då hade jag förberett pot.gratäng och fläskfilé) På det sättet fick vi även lite tid till att umgås bara med dem som åkt långt...
Snittar och mousserande, kaffe och kaka
Vi hade exotisk planka! Det är väldigt mättande på ett fräscht sätt. Dock så är det dyrt. Vi var ca 30pers och betalade 105:- /person och då blev det väldigt mycket över.
Vi hade dop igår.
Jag hade hyrt bygdegården som jag hade tillgång till från kvällen innan, så jag dukade på morgonen (dopet började 14.00) och gjorde allt klart innan.
Vi bjöd på potatisgratäng (sådana färdiga i påse), svärmor hade gjort kycklingfiléer, färsrullader och piroger, grönsallad och ostbricka, allt var lagat innan och varmhölls under tiden vi var i kyrkan.
Mamma hade gjort doptårtor.
Vi var drygt 40 pers och det var en hel del långväga gäster.
Jag tycker det beror lite på när dopet är och om folk har åkt långt. Vi som hade mitt på dagen kände att vi ville bjuda på riktig mat och inte bara fika.