• teomamma

Blue Village Aquamarine, Hurghada

Imorgon drar min sambo o vår dotter (snart 8) på en veckas semester till Egypten, hittade en riktigt billig allinc till Blue Village Aguamarine. Nån som har nåt bra tips? Någon utflykt som man inte ska missa? Är maten bra o vad tyckte ni om hotellet o allt där?
    Vi var i Hurghada 2006 o åkte till Giftun Island o snorklade, annars var vi mest vid hotellet o i stan o gick runt..

• Svar på tråden Blue Village Aquamarine, Hurghada
  • Apelsin

Åh Egypten är ju ljuvligt! Har bott där

Kanske en tvådagarstur till Luxor kan vara mysigt för familjen? Åka båt på Nilen, och titta på massa tempel. Det är lite spännande.

Sen finns ju ökensafari. Man åker jeep eller fyrhjuling några mil i öknen, för att sedan äta middag hos beduinerna. Riktigt mysigt.

Glasbåt kan ju passa en barnfamilj också, ifall ni vill se hur det ser ut under vattenytan utan att snorkla.  

• Jagsjälv

Åh, vad härligt! Vi var där förra året. Hotellet är jättestort (utan att kännas för trist) och fint. Maten var helt ok. Det finns flera retauranger som ingår, men ni måste boka bord i tid. Trevlig och serviceinriktad personal.

Vi gjorde inga utflykter (var gravid och rätt trött) utan bara njöt av att vara och att umgås. Sonen och mannen red kamel. Det var kul och lite läskigt tyckte de. Jag fick leda kamelen - läskigt - för han blängde på mig hela tiden...Han kände nog att jag var lite rädd och fick det psykologiska övertaget... Men han var så snäll. Fick några riktigt fina kort.

Hoppas att ni får det lika revligt som vi hade!

Svar på tråden Blue Village Aquamarine, Hurghada