• CvW

fFrågor om chada beach hotel, tidiga flyg och bamseklubb

Hej, vi planerar för fullt en resa till Thailand. Någon som varit på Chada beach hotel. Vad tyckte ni? 
    Har hört negativt från en väninna. Att det var ostädat, ingen pratade engelska o dyr dålig mat, men hon var där för ganska länge sedan och åkte inte genom charter så det kanske har ändrat sig...

Om man bor på Koh lanta och flyget går ca tio på morgonen från Krabi brukar man då få övernatta på fastlandet?   

Slutligen vad tycker ni om Bamesklubb. Jag har barn i fyraårsåldern är det något för dem. På ett ungefär vad gör barnen där? Ritar, leker? Har ni överlag tyckt att det känts tryggt att lämna dem där?

Tack på förhand till den som svarar. 

• Svar på tråden fFrågor om chada beach hotel, tidiga flyg och bamseklubb
  • emsa

Vi var på Chada för ett par veckor sedan och det var jättebra, fräscht och fint. Personalen är inte så bra på engelska det stämmer men egentligen inget man lider av precis och i högsäsong finns det ju personal från Fritidsresor på hotellet man kan fråga om det kniper. Hotellet har en restaurang och den är lite trist men hela stranden har ett stort utbud av restauranger så det är bara att gå och välja vad som passar både i smak och pris (överlag rätt billigt). Bamseklubben var vi inte på eftersom det var precis innan Fritidsresor började åka dit, men jag kollade in lekrummet och där fanns ett gäng leksaker - saker för att rita, lego, spel etc. Vad jag förstod sen för höstlovet var att lekrummet är öppet dagligen men riktiga bamseklubben med aktiviteter var bara en gång i veckan. Detta är kanske annorlunda i dec jan etc när där är mycket folk förstås. Vill du veta mer så bara fråga på!

Svar på tråden fFrågor om chada beach hotel, tidiga flyg och bamseklubb