• jkenilsson

Snälla hjälp mig, vad ska jag göra...

Jag är en tjej som för ca tre månader sen födde en frisk och fin liten flicka.
    Under graviditet så tog det slut med pappan. Han polisanmäldes för misshandel och ofredande.
    Jag var då i v 12 om jag minns rätt. 
    Han var inte närvarande under hela graviditeten och när lilla flickan kom till världen så ville han träffas. Jag vill inte träffa honom för vad han gjorde mot mig och människorna nere på familjerätten rådde mig att INTE träffa honom förrän faderskapet var skrivit. 
    Jag gav vika och han fick komma och hälsa på när vår flicka var ca en månad. 
    Nu till problemet;
    Jag hade redan bokat dop och jag hade redan bestämt gudföräldrar; mina två systrar.
    Detta berättade jag klart och tydligt för honom när han var och hälsade på, och han sa inte
    emot mig. Han ville gärna vara med på dopet och det kan jag inte neka honom.
    NU, sex dagar innan dopet säger han; gudföräldrar är väl en från din sida och en från min?
    Då sa jag att det redan var bestämt ju. Och att det visste han om. Men det nekar han bara..
    Då frågar han va fan mitt problem är och börjar alltså bråka. 
    Jag har ensam vårdnad om dottern.
    Vad ska jag göra??? 

• Svar på tråden Snälla hjälp mig, vad ska jag göra...
  • MiScHoOo

även om han var en idiot så tycker jag att det skulle vara bra för flickan att ha en av varje sida, där hon kan vända sig till. men vad du än väljer så lycka till

• MondoCane

Nu har du organiserat allt redan. Nu är det fixat. Hade han haft problem med din organisering kunde han sagt till tidigare, eller för all del hjälpt till att planera. Visste han om det det skulle bli dop? Bra, då visste han om att det skulle vara gudföräldrar inblandade, och om han hade en åsikt om vilka gudföräldrar detta skulle vara kunde han uttryckt den.

MiScHoOo skrev 2011-11-22 01:52:31 följande:
    även om han var en idiot så tycker jag att det skulle vara bra för flickan att ha en av varje sida, där hon kan vända sig till. men vad du än väljer så lycka till
    Gudföräldrar är oftast inte andliga vägledare idag, annars hade jag hållt med.
  • MiScHoOo
    MondoCane skrev 2011-11-22 01:56:57 följande:
    Nu har du organiserat allt redan. Nu är det fixat. Hade han haft problem med din organisering kunde han sagt till tidigare, eller för all del hjälpt till att planera. Visste han om det det skulle bli dop? Bra, då visste han om att det skulle vara gudföräldrar inblandade, och om han hade en åsikt om vilka gudföräldrar detta skulle vara kunde han uttryckt den.Gudföräldrar är oftast inte andliga vägledare idag, annars hade jag hållt med.

hehe mycket har ändrats sedan jag var barn...
  • mitt hjärta

Kör på som du tänkt du har ev och han klaga inte när han fick uppgifterna

• Clear1

Du har bestämt vad du tycker känns rätt. Att ändra med några dagars varsel tycker jag verkar konstigt.
    Förstår att det är en jobbig situation. Men det är ditt beslut, han har gjort dåliga val i livet, bla hur han har behandlat dej, han borde vara gla att han får vara delaktig i sitt barns liv överhuvudtaget med tanke på det förflutna!

Säg att det redan är bestämt vilka som är gudföräldrar och att du inte vill ändra det beslutet.  

Svar på tråden Snälla hjälp mig, vad ska jag göra...