• Super blondinen

Hur ska vi göra med Dagis och natt blöjan?

Hej våran dotter är 3,5år och helt dag torr hemma.
    Men på Dagis har hon kvar blöja funkar inte alls utan vet inte varför .
    Nån som har liknade problem eller vet hur vi ska göra.
    Dagis kör med Pott tränings program då alla barn går på pottan men det fungerar inte alls.
    De tror att hon har för mycket kul på dagis o hinner helt enkelt inte med att känna efter om hon är kissnödig.

De tror hon kommer fixa det närsom hälst,   

Och nattisen är kvar över full nästan varje morgon så som hennes storesystrars, ( 7,5år samt 14år)

Men den har vi räknat att det kommer ta lång tid då sängvättning är ärtligt.

( Jag o hennes pappa sluta kissa i sängen vid sena tonåren.)

Nån som vet vad vi ska göra så trött på att tvätta kisslakan o ha massa blöja paket stå. 4 olikapaket o tre olika storlekar har vi garderoben.

Nån som vet hur vi ska göra med dagis?
    Är det ev nån som har nå tips på hur jag kan få henne natt torr?

Vi har testat : Vikblöja i engångsåblöja för att hon ska känna att den är våt = 0 i resultat testat att ta av blöjan o bara ha kiss lakan i sängen = 0 i resultat o en tjurig tjej som inte ville gå och sova utan blöja.
    Så va bara vänta till hon somnat sen ta av den. men allt var blöt på morgonen.

• Svar på tråden Hur ska vi göra med Dagis och natt blöjan?
  • Ruter7

Har även 7,5-åringen och 14-åringen blöja på nätterna alltså?

• Super blondinen
    Ruter7 skrev 2011-12-08 00:01:04 följande:
    Har även 7,5-åringen och 14-åringen blöja på nätterna alltså?

Hej ja min 7,5åriga dotter och 14åriga har natt byxor .
    (Tena Pants) 1 typ av engångs trosor / Byxblöjor. 
  • Ruter7

Måste ju vara lite jobbigt för speciellt 14-åringen... Spöke

Jag hade en kompis som kanske hade det tills han var 12 typ

• Super blondinen
    Ruter7 skrev 2011-12-08 00:07:18 följande:
    Måste ju vara lite jobbigt för speciellt 14-åringen... Spöke

Jag hade en kompis som kanske hade det tills han var 12 typ

Hon mår dåligt av det brukar säga att hon vill bli vuxen och sluta med blöja.
    Och ibland så tycker hon det är ok då det är engångs trosor.

Ibland sover hon med bara kisslakan i sängen ( Tvättbara).   
  • Lindreas

Om dina äldre barn inte är torra ännu så är det väl inte särskilt bråttom att börja stressa på med treåringen? Att ta av henne blöjan när hon somnat verkar skitdumt.

• Ruter7
    Super blondinen skrev 2011-12-08 00:11:14 följande:
    Hon mår dåligt av det brukar säga att hon vill bli vuxen och sluta med blöja.
    Och ibland så tycker hon det är ok då det är engångs trosor.

Ibland sover hon med bara kisslakan i sängen ( Tvättbara).   
    Ja hemma går det väl bra, men om hon skulle sova över hos någon eller åka på läger etc. sånt blir väl inte av då
  • Super blondinen
    Ruter7 skrev 2011-12-08 00:12:50 följande:
    Ja hemma går det väl bra, men om hon skulle sova över hos någon eller åka på läger etc. sånt blir väl inte av då

Jo hon sover borta hon har iläggsblöja i byxblöjan och pyamasbyxor eller joggingbyxor så ingen ska se. o förstärkningsblöja för att det inte ska riskera att läcka.
  • IsaCMoJs

Hmm... En 7,5 åring och 14 åring borde för MÅNGA år sedan vara torr på natten! Har ni kollat så inget är fel?

• Super blondinen
    IsaCMoJs skrev 2011-12-08 02:13:00 följande:
    Hmm... En 7,5 åring och 14 åring borde för MÅNGA år sedan vara torr på natten! Har ni kollat så inget är fel?

Det har genomgått flera utredningar o testat flera medeciner bla minerin.
    Men inget hjälper.
    Så läkarna har sagt att man oftast växer ifrån Eurines/Sängvätning med åren.

Då både jag o deras på hada samma problem o det är ärftligt så är det inget som förvånar oss.      
  • Kina79
    Super blondinen skrev 2011-12-08 02:30:12 följande:
    Det har genomgått flera utredningar o testat flera medeciner bla minerin.
    Men inget hjälper.
    Så läkarna har sagt att man oftast växer ifrån Eurines/Sängvätning med åren.

Då både jag o deras på hada samma problem o det är ärftligt så är det inget som förvånar oss.      
    Men om du nu vet detta, varför vill du då ha tips på hur du ska kunna bli av med treåringens blöja på natten????

Att du vill bli av med blöjan på dagis på dagtid kan jag förstå, eftersom hon är torr hemma på dagen.
    Hade jag varit ni, så tror jag att jag helt enkelt hade tagit bort dagblöjor helt o hållet. Även på dagis!!

Bunkra upp med massvis med extrakläder på dagis och kör på. Är hon helt torr hemma så vet ni ju att hon kan. Det handlar nog om att hon behöver lära sig och träna även på dagis.

Lycka till!

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
Svar på tråden Hur ska vi göra med Dagis och natt blöjan?