• Fru Massu

ni med mycket SD (och förvärkar) när födde ni?

Motivera gärna hur långt/efter BF ni födde.
    vill veta om det har någon betydelse eller ej mer än att kroppen tränar inför fl.

Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 21:23
    ska självklart stå hur långt före/efter BF
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ni med mycket SD (och förvärkar) när födde ni?
  • Dr Mupp

Mycket förvärkar med alla. De kom på +18, +16 resp +14 

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Makka Pakka

Mkt sd med båda men de kom tidigare med andra barnet.

Ettan kom bf+14 och tvåan bf-5 

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Cicek

Efter BF med första, undrar hur det blir den här gången för nu är det mycket värre..

• Trident5678

Jag hade mycket sammandragningar, när jag väntade första barnet. Jag fick vattenavgång i vecka 32+3, blev igångsatt i vecka 36+1 och sonen föddes i vecka 36+3.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Jenniesmamma

Mycket sd och förvärkar med andra barnet, han är född samma morgon han är beräknad till.

• pigglet

Väldigt mycket sammandragningar tidigt, med första var jag sjukskriven från vecka 23 pga hotande förtidsbörd. Jag tror att sammandragningarna börjav vid vecka 14-15 med de andra, när jag visste vad det handlade om.
    Alla barnen är snittade ca 10 dagar innan bf. 

• ilshenar

Hahahaha! Alla dessa förkortningar!

Funderade jättelänge på vad Sverigedemokraterna egentligen hade att göra med förvärkar.

Skrattande

• Xofina

Sammandragningarna började vecka 32, vecka 33 åkte jag in pga. prematura sammandragningar men bebis hade det gott. Från vecka 38 var jag öppen 2 cm tills det att sonen kom i vecka 40+6, gick alltså över 1 vecka.
    Hade sammandragningar varje dag från vecka 32 Glad 

• Fru Massu

själv har man haft sammandragningar sen vecka 20nånting som nu efter v34 blivit starkare men inget som påverkar något. Förvärkarna har oxå kommit sen v33 ung men inte heller något som påverkar.

Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
  • Lindybelindy

I en månad innan Alva kom hade jag massa värkar.. Åkte in och ut på förlossningen kändes det som och ut kom hon inte. Min livmodertapp var mjuk en månad innan, hon var fixerad i vecka 32, jag var öppen två centimeter några dagar innan hon kom och hade kraftiga värkar. Fick en hinsveppning och fick igång riktigt onda värkar men dom var falska så jag blev hemskickad med smärtstillande. Slemproppen lossnade i omgångar några dagar innan. Men Alva kom dagen efter beräknat datum. Jag åkte in på det beräknade datumet. Jag var helt säker på att hon skulle komma tidigare. Men är himla glad att jag slapp gå över tiden Glad

• Izela

Blev inlagd vecka 34 för förvärkar och hade då gått med de sen vecka 25 typ. Fick ligga kvar i 5 dagar och hon kom sen i vecka 38 med en igångsättning då jag va helt slut.

Svar på tråden ni med mycket SD (och förvärkar) när födde ni?