• Anonym (Fult)

Vilka namn är de fulaste ni vet?

Pojke: Melvin, Edgar, Nils, Alfred, Clas
    Flicka: Junis, Hilda, Matilda, Greta, Birgitta, Inger

Det är några av de fulaste namnen jag vet. Vilka tycker ni?

• Svar på tråden Vilka namn är de fulaste ni vet?
  • intetnyttpåplusfronten
    Fantasia78 skrev 2013-08-21 00:59:45 följande:
    Ja, helt gräsliga namn...

Just namn som föräldrarna snickar ihop för att få ett unikt namn kan ju bli riktigt hemska. Som att ta en del av pappans förnamn och en del av mammans. Kan råka bli ok, men kan lika gärna bli som ett skällsord.

Exempel: Eskil + Line = Eskiline (kanske inte så förfärligt, men inte klingar det särskilt fint heller).

Haha, jag vet bara en som har den namnsammansättningen och det fungerar ju :P
    Jannika = Jan och Annika :p 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Mint

Bland mansnamnen är Börje, Ulrik och Urban väldigt fula namn.

Sen, ett lite mer aktuellt namn som jag alltid ogillat är Joel. En ännu fulare släkting till det namnet är Joar. Obegripligt, hemskt namn!

• biggerswoman

Nja mitt eget Elsa

Jag blev retade varge dag ASLE alltså alltid hatat det

mina föräldrar ångrade namnet i många år ...

• Vas

Salmonella

Anonym skrev 2011-11-25 11:14:40 följande:
    Vad är Ella ett smeknamn av? Isabella?

• längtan8402
    hawiwi skrev 2013-08-21 21:35:29 följande:
    Melissa, Stefanie, Tindra, Kevin, Liam, Jessica.

håller med om alla de. kan lägga på några fruktansvärda: Julius, elias, melvin, alvin, nova, tuva-Li (kväljer) nova-Li, Tuva, tiffany, isabelle (typ alla småflickor heter det hemska namnet, inte ens fint) isabella, Olle.

• längtan8402

Ja jag mådte hålla med ovanstående, Hedda är hemskt fult. Även Asta...min mormor<3 hette det, men jag kan inte hjälpa att jag tycker det ärett  väldigt fult namn...

• GalerieMaeght
    Nuts skrev 2013-11-17 16:28:46 följande:
    Åslög

Och Gunlög.
    Det hette en doktorand på universistet där jag pluggade. En sur j-l som tog sig själv på alldeles för stort allvar. Jag brukade kalla henne Hvidlög (vitlök på danska).
  • evaanderzzon

Vilken upplyftande tråd! Varför inte en tråd om de vackraste namnen istället? Så slipper någon bli sårad. En fundering jag länge haft, är om det är omogna UNGA tjejer som skriver alla dessa "hat"-trådar, eller om det är ÄLDRE bittra kvinnor som ligger bakom dessa extremt onödiga trådar? Eller en blandning kanske? Kanske inte är åldersrelaterat, utan endast speglar personens egna bittra tillvaro. Och JA, jag tror att det, till minst 95%, är tjejer som n00bar sig så förbannat här på familjeliv.se Klassisk tjejgrej. Vidrigt. Trodde man lämnade detta tillsammans med tonåren...

• uglygodcilla81

Kan nog bara hålla med dig Eva. Rolig tråd det här. Inte. Namn är ju ganska personligt. Speciellt det man döper sina barn till, ett namn man valt med kärlek o ett namn som ens älskade barn bär.

• DenNamnbitne
    uglygodcilla81 skrev 2013-12-13 20:37:50 följande:
    Kan nog bara hålla med dig Eva. Rolig tråd det här. Inte. Namn är ju ganska personligt. Speciellt det man döper sina barn till, ett namn man valt med kärlek o ett namn som ens älskade barn bär.
    Helt riktigt! Det är väldigt kränkande att se någon skriva illa om de namn man älskar av allt i världen. Sådana här bra kommentarer inspirerar en även att tänka sig för både en och två gånger innan man uttrycker sig negativt om namn. 
  • Kiwimamma
    GalerieMaeght skrev 2013-12-13 18:09:27 följande:
    Och Gunlög. Det hette en doktorand på universistet där jag pluggade. En sur j-l som tog sig själv på alldeles för stort allvar. Jag brukade kalla henne Hvidlög (vitlök på danska).

Campus Norrköping? ??? Jag "hade en Gunlög där"... haha
  • GalerieMaeght
    Kiwimamma skrev 2013-12-13 21:49:12 följande:

Campus Norrköping? ??? Jag "hade en Gunlög där"... haha

nej, längre söderut...Glad
  • GalerieMaeght
    evaanderzzon skrev 2013-12-13 20:07:20 följande:
    Vilken upplyftande tråd! Varför inte en tråd om de vackraste namnen istället? Så slipper någon bli sårad. En fundering jag länge haft, är om det är omogna UNGA tjejer som skriver alla dessa "hat"-trådar, eller om det är ÄLDRE bittra kvinnor som ligger bakom dessa extremt onödiga trådar? Eller en blandning kanske? Kanske inte är åldersrelaterat, utan endast speglar personens egna bittra tillvaro. Och JA, jag tror att det, till minst 95%, är tjejer som n00bar sig så förbannat här på familjeliv.se Klassisk tjejgrej. Vidrigt. Trodde man lämnade detta tillsammans med tonåren...

Verkar också ganska bittert att bry sig på att det finns en tråd om "fulaste namnet". Du lär aldrig komma ifrån att folk tycker en massa om än det ena än det andra. Att ha tankar om namn är inget ovanligt. Det märks inte minst då små barn ska namnges. De flesta lägger ner både omsorg och tid på att välja "rätt" namn, vilket inte är konstigt då namn ger associationer. Detta tror jag inte att vi som tillhör homo sapiens kan hjälpa (att namn ger associationer). Dock får inte alla i homo sapiensläktet samma accosiationer om ett och samma namn, men att var och en av oss har idéer kring olika namn tror jag är ett ofrånkomligt faktum. Att detta sedan leder till en massa inlägg om namn på nätet är inte märkligare, mer beklagligt eller mera omoget än mycket annat som diskuteras här.

Varför ta del av innehållet i den här tråden om du nu tycker att den är så bitter och omogen?
Svar på tråden Vilka namn är de fulaste ni vet?