• ungmamma94

Förhållande med en 17 år äldre man?

Vet inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden.
    Det är så att för ca två månader sedan så fick jag veta att min ''bästa kompis'' hade träffat en kille. Ohh tänkte jag. Det var ju bra att du äntligen hittat någon du tycker om. Men.. Det är en jätte stor åldersskillnad mellan dom. Hon är snart 17 och han är 35. Jag har försökt säga till henne vad jag tycker om det. Men det går inte att prata om det utan att hon blir förbannad på mej. Hon tycker att jag har förmycket åsikter om det.

Han har redan två barn och är skild.
    Hon påstår att hon älskar honom, vilket hon gjorde efter redan några veckor?
    Jag känner att det kan väl ändå inte vara något jätte seriöst mellan dom. Han måste vara inne i sin 40 års kris och känner att han behöver en yngre tjej att roa sej med ett tag men sen kommer han att lämna henne. Hon planerar redan barn med honom och allt.
    Hon är inte speciellt mogen kan jag inte påstå för hon rymde hemifrån för att hon inte trivs hemma. Som jag vet nu så bor hon hos honom. Hennes mamma har ju precis samma åsikter som jag om detta.

Jag vet inte vad jag ska göra. Borde kanske bara låta henne göra det misstag. Eller älskar hon honom verkligen? Man kan ju undra.
    Förslag på hur jag ska göra?

• Svar på tråden Förhållande med en 17 år äldre man?
  • Gosebullen

HUR kan ni kasta skit på TS?
    Bara för att hon vill skydda sin kompis så blir hon omogen eftersom hon är gravid. Det är nog ni som inte vuxit upp här.
    Jag vet ingenting om TS, känner henne inte. Men att stå upp för en vän tycker jag är väldigt modigt.

Ni har framfört era åsikter och jag tror att TS förstod er, varför kasta skit på henne nu?
    *suck* 

• caltum
    Gosebullen skrev 2011-11-24 20:15:12 följande:
    HUR kan ni kasta skit på TS?
    Bara för att hon vill skydda sin kompis så blir hon omogen eftersom hon är gravid. Det är nog ni som inte vuxit upp här.
    Jag vet ingenting om TS, känner henne inte. Men att stå upp för en vän tycker jag är väldigt modigt.

Ni har framfört era åsikter och jag tror att TS förstod er, varför kasta skit på henne nu?
    *suck* 
    jag håller med dig, tänkte skriva exakt det du har precist skrivet, det är synd att när man söker råd får man skit istället,
  • EllanEriksson

Gosebullen: Kanske för att hon klagar på sin vän för att vara omogen men hon är inte mycket bättre....?
    Hon går på sin vän för att hon känner att hon vill starta nått seriöst med en äldre man och skaffa barn med honom.
    Vännen är då 17.

TS är 17 och gravid. Jag gillar bara inte att hon har en dubbelmoral som heter duga.
    TS har väl också startat nått seriöst med barn nu?

Folk kan förändras av kärlek. Man kan känna väldigt tidigt att man är riktigt förälskad i en person.
    Därför tycker jag TS gör fel som dömer sin vän på förhand.

• EllanEriksson

Jag har i stort sett bara de att anmärka på. Om man bortser från det faktum att hon borde låta sin vän få gå sin egen väg.

• caltum
    EllanEriksson skrev 2011-11-24 20:20:31 följande:
    Gosebullen: Kanske för att hon klagar på sin vän för att vara omogen men hon är inte mycket bättre....?
    Hon går på sin vän för att hon känner att hon vill starta nått seriöst med en äldre man och skaffa barn med honom.
    Vännen är då 17.

TS är 17 och gravid. Jag gillar bara inte att hon har en dubbelmoral som heter duga.

Folk kan förändras av kärlek. Man kan känna väldigt tidigt att man är riktigt förälskad i en person.
    jag tycker inte att hon dömer sin vän det står att  hur hon ska göra för att hjälpa sin vän.
  • EllanEriksson

Caltum: Läste du det du jag skrivit eller det du vill läsa?
    Jag tycker inte att hon ska kommentera som väns planer om ett seriöst förhållande med barn när hon själv är med barn.

• Gosebullen
    caltum skrev 2011-11-24 20:19:46 följande:
    jag håller med dig, tänkte skriva exakt det du har precist skrivet, det är synd att när man söker råd får man skit istället,
    Fler kloka människor oss behövs i denna tråd!
    Vännen är då 17.

Kallar verkligen inte detta klaga.
    Vet du hur TS liv ser ut`? Känner du henne och därför kan du döma henne?
    Det ÄR naivt att som 17 år träffa en man på 35 med redan 2 barn - att några veckor efter ''älska'' varandra och planera barn. Det ÄR naivt.
    Sedan om TS också gjorde så vet inte jag, men jag ser inte att hon klagar på sin vän utan vill hjälpa.

TS: Ta inte åt dig av vad de skriver, du vet precis hur du är och du ska inte låta dig kränkas för att du är gravid. Ingen här känner dig och du är mer mogen som vågar be om hjälp eftersom du bryr dig om din vän..

En sak till, hur hade ni sett det om det var en 35 årig KVINNA som var tillsammans med en 17 POJKE?
    Motivera gärna ;) 
  • Anonym (rääka)
    ungmamma94 skrev 2011-11-24 19:12:56 följande:

Ja, låt dom vara!! Varför skulle de inte kunna vara äkta för?!

Min mamma var 17 och pappa 35 (hade även 2 barn) när dom träffades,han alltså 18 år äldre.. Dom gifte sig när mamma var 19 och då redan hade fått deras första barn..
    Dom levde som lyckligt gift i 20 år, till min pappa tyvärr dog en tragisk död..

VARFÖR skulle inte din vän faktiskt kunna vara lycklig med honom??
  • Rosahjärta

Du kan INTE göra något.. hur mycket du än nu vill.
    Du kan sätta dig ner och prata med henne .. men gör det EN gång . Sen räcker det . Och då var allvarlig och också lyssna på henne så hon känner att du tar hennes ord också på allvar.

ho ho ho ... vänta lite.men du själv är ju bara en 94 och har redan skaffat barn . Hur mycket har du egentligen att komma med ?? 

• EllanEriksson

Gosebullen: Så det är inte naivt att skaffa barn när man är inte är myndig och har jobb. Inte gått ut skolan eller nått?

• Gosebullen

Ser inte att TS har klagat på just att de planerar barn utan att hon är orolig för att vännen ska bli lämnad av mannens 40 års kris. 
    Hon vill väl inte att hennes kompis ska bli lämnad med ett barn utan pappa, tänk lite tjejer!
    KANSKE gjorde TS samma sak och vill inte att vännen ska göra det med?

• Rosahjärta
    Gosebullen skrev 2011-11-24 20:39:56 följande:
    Ser inte att TS har klagat på just att de planerar barn utan att hon är orolig för att vännen ska bli lämnad av mannens 40 års kris. 
    Hon vill väl inte att hennes kompis ska bli lämnad med ett barn utan pappa, tänk lite tjejer!
    KANSKE gjorde TS samma sak och vill inte att vännen ska göra det med?
    jooo.. chansen finns ju att hon blir gravid och fadern sticker såklart. 
    Men den 17 åriga tjejen borde ju ha lite vett i huvudet tycker man ju ändå.. 
  • Border
    Gosebullen skrev 2011-11-24 20:33:01 följande:
    Fler kloka människor oss behövs i denna tråd!
    Vännen är då 17.

Kallar verkligen inte detta klaga.
    Vet du hur TS liv ser ut`? Känner du henne och därför kan du döma henne?
    Det ÄR naivt att som 17 år träffa en man på 35 med redan 2 barn - att några veckor efter ''älska'' varandra och planera barn. Det ÄR naivt.
    Sedan om TS också gjorde så vet inte jag, men jag ser inte att hon klagar på sin vän utan vill hjälpa.

TS: Ta inte åt dig av vad de skriver, du vet precis hur du är och du ska inte låta dig kränkas för att du är gravid. Ingen här känner dig och du är mer mogen som vågar be om hjälp eftersom du bryr dig om din vän..

En sak till, hur hade ni sett det om det var en 35 årig KVINNA som var tillsammans med en 17 POJKE?
    Motivera gärna ;) 
    För att svara på det sista: Nemas problemas. Jag skiter fullständigt i vilka andra träffar. Varför ska jag bry mig om det? Så länge man mår bra spelar väl det ingen som helst roll.
  • Gosebullen

Visst, jag tycker att hade hon varit 18 (helst över) hade det inte varit ett problem för DÅ är hon vuxen och gör egna val.
    Men hon är snart 17 vilket betyder barn, jag tycker verkligen inte att det är ok.
    Men det är min åsikt och den står jag för.

En sak tycker jag är väldigt dumt i denna tråd: att ni hoppar på TS pga att hon är gravid. Det var inte det som var problemet i frågan. Eller? 

• Rosahjärta

Men TS hon själv är 17 år och har skaffat sig barn . Det är inte så stor skillnad mellan en som ÄR 17 och en som snart ska fylla det ? eller ?

Så där reagerade ja lite bara .. De kan ju inte va mer fel av hennes kompis att planera barn när hon själv är gravid och bara 17 år gammal .. Sen en annan femma nu att hennes kompis älskade råkar vara 35 ..

Ja tycker de hela lät lite som dubbelmoral .De är nog många som kanske har tänkt så också .
    Då iomed påhoppen på TS . 

• Gosebullen

har inte sagt tt det är skillnad heller.
    skrev att det hade vart en annan sak om TS kompis hade vart arton dvs. myndig  

• Sockertoppen27

Lägg dig inte i vem hon ska älska och vara ihop med. Åldern är bara en siffra. Om du bryr dig om henne så ska du stöta henne och inget annat. Alla som är 17 är inte omogna. Hon är inget barn längre och kan ta eget ansvar. Du försöker bara leka hjältinna. Och det kommer sluta med att din vän kommer be dig dra åt H. 

• Anonym (Victim)
    ungmamma94 skrev 2011-11-24 19:12:56 följande:
    Förhållande med en 17 år äldre man?

Vet inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden.
    Det är så att för ca två månader sedan så fick jag veta att min ''bästa kompis'' hade träffat en kille. Ohh tänkte jag. Det var ju bra att du äntligen hittat någon du tycker om. Men.. Det är en jätte stor åldersskillnad mellan dom. Hon är snart 17 och han är 35. Jag har försökt säga till henne vad jag tycker om det. Men det går inte att prata om det utan att hon blir förbannad på mej. Hon tycker att jag har förmycket åsikter om det.

Han har redan två barn och är skild.
    Hon påstår att hon älskar honom, vilket hon gjorde efter redan några veckor?
    Jag känner att det kan väl ändå inte vara något jätte seriöst mellan dom. Han måste vara inne i sin 40 års kris och känner att han behöver en yngre tjej att roa sej med ett tag men sen kommer han att lämna henne. Hon planerar redan barn med honom och allt.
    Hon är inte speciellt mogen kan jag inte påstå för hon rymde hemifrån för att hon inte trivs hemma. Som jag vet nu så bor hon hos honom. Hennes mamma har ju precis samma åsikter som jag om detta.

Jag vet inte vad jag ska göra. Borde kanske bara låta henne göra det misstag. Eller älskar hon honom verkligen? Man kan ju undra.

Han våldtar henne eftersom hon är ett barn som inte anses kunna samtycka fullt ut. Naturligtvis inte okej.
Svar på tråden Förhållande med en 17 år äldre man?