• septembermamman

sambo med litet tålamod!

Hej! Har en liten tjej på 2 månader och det har självklart varit helt underbart att ha fått henne. Min sambo har varit en riktigt bra pappa och tagit henne mycket på kvällar o när jag har behövt vila. Vår lilla tjej har sen hon föddes varit väldigt gnällig på kvällarna,men de blev bättre när hon fick ersättning på kvällen. Nu har hon blivit gnällig på kvällarna igen tyvärr. Min sambo har inget tålamod längre och stänger allt oftare in sig med datorn. Han bär henne ett tag,men när hon inte blir lugn lägger han ner henne..säger att han inte orkar mer o stänger in sig med datorn...vet ej vad jag ska ta mig till...vet ju inte helller varför hon skriker..men man måste ju ändå ta hand om henne... Börjar känna de som att han ångrar att han skaffade henne o att jag kopplas ihop med henne..vet att de bara är dumma spöken i mitt huvud o att han säkert mest bara behöver sömn....men ändå! Är det någon som känner igen sig? Lite ledsen o vet ej vem ja ska prata med!

• Svar på tråden sambo med litet tålamod!
  • JeanneDArc

jag tycker det är honom du ska prata med om det. försök få klart för dig vad han egentligen tänker och känner. jag vet att jag och fler tjejer ofta drar slutsatser utifrån hur vi själva kan fungera, men det behöver inte vara hans verklighet. han kanske helt enkelt är trött eller får ont i öronen. ni kanske ska försöka släppa iväg varandra hemifrån ett par timmar ibland och få annat än jobb, hem och bebisskrik för en stund. kanske skaffa öronproppar för att orka med att trösta utan gråten blir så påtaglig. fråga vad han behöver, alla fungerar olika.

• Starelli

Min dotter grät oxå mkt och var gnällig tills vi bytte flaska till Dr Browns flaskor som inte släpper in mkt luft i bebisens mage. Testa det. När hon blir 3 mån så kommer ni se en stor skillnad håll ut bara lite till.

• septembermamman

Tack för svar..jo alla fungerar olika. Han är sån som tror att allt har en orsak o bara man hittar felet kan man lösa problemet..o när han ej vet va felet är med lillan ger han upp o orkar inte. Tänkte att han behövde lite egentid så sa att ja skulle till mina föräldrar på lördag om han ville vara hemma,men han ville följa med...så ja vet inte. Ja får försöka ha tålamod med honom bara o hoppas att de blir bättre. Vill bara inte ta ensamt ansvar för lillan hela kvällarna med och vill ju att han ska vilja ha hand om henne...

Svar på tråden sambo med litet tålamod!