• Cinza

Brukar katter ta sig förbi babygrindar på ett eller annat sätt?

Det hade verkligen varit toppen så hoppas, hoppas.... 

• Svar på tråden Brukar katter ta sig förbi babygrindar på ett eller annat sätt?
  • cicci85

Ja, självklart! Bara att hoppa över ju...

• Cinza

Då hoppas jag att mina tämligen osmidiga katter också kan hoppa över. Tack för svaren.

• Kinya

Antingen hoppar de väl eller går mellan spjälorna. det krävs inte speciellt stort utrymme för att en katt ska kunna klämma sig emellan. Välj en grind med lite större mellanrum, men inte så stort att barnet kan fastna där såklart.

• Åja81

Jag har 5 katter, alla har sina stilar...en ålar sej under, resten hoppar, en del smidigt o graciöst, medans särskilt en hoppar o typ landar på med en brak!! En riktig atlet....

• sextiotalist

Barngrinden var toppen, till att hålla hunden och vårt barn från kattmaten. Glad
    Ja, katter ta sig igenom barngrindar utan problem.

• Gurkan

jadå!
    Vi har en katt som hoppar över smidigt och lätt och så har vi en som är lite småtjock som klämmer sig genom :) 

• Cinza

Detta låter ju bra Vi har en katt som en stor och klumpig, men han hoppar bra. Sen har vi en som är liten och smidig som inte gillar att hoppa, men hon tar sig nog emellan i så fall. Jag har aldrig haft någon babygrind så jag var lite osäker på hur de funkar för katter.

Tack igen för svaren.

• KasperSixten

vår katt hoppar inteSkrattande

ibland så står han och väntar tills vi öppnar grinden, ibland så ger han upp och går och sover igen och ibland så tränger han sig mellan spjälorna. Vi har har av andra orsaker tagit bort en av förlängningsspjälorna detta ger några cm extra utrymme som katten verkligen uppskattar. 

Svar på tråden Brukar katter ta sig förbi babygrindar på ett eller annat sätt?