Vad har ni fr regler o förordningar för 2,5 åring?
Hej, Känns som jag frågat ungefär liknande innan, men vissa dagar tycker jag att min lilla tjej är alldeles jätte trotsig, gnällig o ledsen o trött o håglös osv osv..Tvivlar på min föräldraroll och blir lite fundersam själv.
Vet att hon antagligen är inne i en typisk trotsig besvärlig tid o att hon inte själv vet var det är men vad ska man göra för att underlätta....?
Jag har en liten 7 månaders dessutom o när man själv lider av sömnbrist så är tålamodet det första som ger vika, man känner sig som en usel förälder när man skäller, tillrättavisar, bryter ihop ibland osv...
Hur orkar ni? Får man själv brusa upp ibland, gör ni det ller tar dom skada?......
Vad har ni för regler hemma? Hur är era 2.5 åringar i deras trots.
Min tjej trotsar mestadels med maten. Hon går hellre o lägger sig än äter. DÅ får hon göra det. Det här med lunch är hopplöst. Hon skriker en del o jag säger att hon inte ska skrika jämt. Hon gnäller alltid när vi är borta hos andra just nu att hon vill gå hem o inte vara där fast det är barn hon känner.
(visst, hon har blivit så pass gammal att jag märker att hon passar mer o mindre ihop m vissa)
Men hon är allmänt tvärtemot, vill inte va ute, vill inte äta vill inte leka, ( jo ibland leker hon jättebra o jag leker med henne mkt o då går det bra) vill bara titta på tv....
Mest orolig o frågande är jag kring maten, hur gör ni när de inte vill äta? Vad har ni för regler där, hur har ni lyckats få i era lite mat, alltså ni som har barn som INTE är så förtjusta i mat???
Tack på förhand