• Minsann

Lever du som mig? Hur ofta har ni sex?

Hej! Jag blev medlem på Familjeliv för en liten stund sedan för jag vet inte vart annars jag ska vända mig för att få ärliga svar på min fråga, hur ofta är det "normalt" att ha sex? Finns det någon som lever ett liknande liv som jag och vill vara vänlig att svara? Min situation ser ut som följande: Jag har varit ihop med min man i drygt 8 år, vi har varit gifta i knappt ett år. Vi har en dotter på 3 år som inte sover hela nätter utan vaknar minst en gång per natt och någon, oftast jag, , måste gå in och lägga mig hos henne då hon helst vill ha mig på natten. Hon har annars en jättebra relation med oss båda två. Vi jobbar båda heltid, dvs 40 timmar i veckan, men ofta måste jag jobba över ett par gånger i veckan. Det handlar då om allt mellan 1 och 4 timmar varje gång. Jag tränar ca 3ggr i veckan, 1-2ggr av dem på lunchen. Vi delar 50/50 på det mesta hushållsarbetet och har vissa bestämda sysslor, t.ex. Jag tar tvätten och han disken. Jag är ofta väldigt trött på kvällarna eftersom det är full fart hela tiden känns det som, vilket påverkar sexlivet. Jag njuter av sex men kan inte komma om jag inte får klitorisstimulans. Jag anser att en gång i veckan räcker, min man vill ha mer. Inga pekpinnar, inga rätt eller fel, men hur ofta har DU, som lever ett liknande liv som jag, sex? Jag skulle vara väldigt tacksam om någon tog sig tid att svara. Tack!

• Svar på tråden Lever du som mig? Hur ofta har ni sex?
  • noname

Börja med att prata med din chef, jobba över flera timmar ett par gånger i veckan låter väldigt mycket för vem som helst, för en småbarnsmamma som inte får sova låter det orimligt.  Det är väl inte intressant om alla på FV har sex fyra gånger i veckan eller en gång i månaden, det är ju ni som ska ha kvar ork och energi. Jag vet att du inte ville ha nån pekpinne men det låter svårt att sova dåligt, jobba heltid+ ett par timmars övertid+träna på lunchen och sen vara kåt på kvällen.

• Neko

Jag har haft det ungefär som du, då var väl 2 ggr i veckan bra kände jag, men 1 gång går också ifall man är extra trött/har mycket att göra. Men 2 ggr kändes ganska optimalt.

• hannis

Jag jobbar skift heltid. Ofta natt eller kväll. Ofta övertid. Har en son på snart 2 år som sover hela nätterna i vår säng. Mannen är egen företagare och jobbar minst 50 timmar i veckan.

Vi har sex cirka en gång varannan vecka.

• Jennifer 060828

Jag lever inte alls som du, men ville skriva ändå, hur jag har det.
    Har ett förhållande med en kille som bor 45 mil härifrån, dessutom i ett annat land. 
    Han bor i Norge, och jag i Sverige. Vi har båda barn, varannan vecka. Och dessutom på olika veckor.

Vi träffas var 10:e dag och då har vi sex på alla tänkbara ställen, korta som långa samlag.
    Vi tar verkligen till vara på den tiden, och sen pratar vi via skype varje dag och då får man "fixa" lite där.. sex genom camen, inte samma sak, jag vet..Men sen tar vi lite snuskiga bilder och skickar till varandrea när vi inte ses.. och när vi ses så har vi bästa sexet.. Denna helg räknar jag till att vi haft sex minst 20 ggr...

• svalan77

vi lever ganska likt som dig, men min älsta son är 4 och sover bra, dock väntar jag nr2 i januari och sover därför inte så bra alls. Vi har varit ihop sedan 1994 (träffades unga).

Vårt samliv varierar mycket med orken och faktiskt med årstid, en normal slitig november har vi sex ca en gång i veckan medans en varm augsti med rosé och semester så blir det varje dag eller tom mer och vi lyckas taima med sovtider eller bolibompa.

Hur ofta andra har sex är väl i sig ointressant men om han vill oftare kanske han ska ta någon natt i veckan? Om möjligt kanske du kan sova någon annanstans så du slipper vakna. Vi har lyxen att ha en källare, iof oinredd men när sonen var bebis la vi en madrass på golvet där så fick den förälder som inte hade nattpasset sova där.   

• stiladej

Vi ligger hela tiden. Kan vara när dotter kanske badar, ser på film eller annat. Vi har alltid haft svårt att hålla oss ifrån varann. 

Vi jobbar oftast också heltid, men jag tror att det är kemi, passion, individuellt.

Känner du att det räcker med 1 gång i veckan och att han inte pressar dig med mer så är det ju din sanna känsla och då borde den duga. Jag tror det blir press om man skall dra ett genomsnitt.

Vi är alla olika och sålänge man inte känner sig olycklig över faktumet att man kanske inte ligger med varandra lika mycket som tex innan man fick barn, så tror jag att det är något som kanske vaknar till liv igen när dottern sover bättre och blir större?

Svar på tråden Lever du som mig? Hur ofta har ni sex?